جنایتگری داعش؛ کشف 2 گور دسته جمعی در شمال سوریه

جنایتگری داعش؛ کشف 2 گور دسته جمعی در شمال سوریه
پنج‌شنبه 13 شهريور 1399 - 16:14

مدیر بهداشت استان "رقه" در شمال سوریه از کشف اجساد ۵۷ نفر در ۲ گور دسته جمعی در این استان خبر داد.

العالم ـ سوریه

جمال العیسی مدیر بهداشت رقه روز پنجشنبه در گفت و گو با روزنامه الوطن سوریه با اشاره به اینکه مقامات ذی صلاح با کمک مردم منطقه این ۲ گور دسته جمعی را در حومه شمال رقه کشف کردند، افزود: یکی از این گورها در نزدیکی روستای الفرحانیه در جنوب غرب منطقه "عین عیسی" و دیگری در نزدیکی روستای "خربة الوهب" به سمت شرق منطقه "عین عیسی" قرار داشت.

وی اظهار داشت: در گور دسته جمعی اول که در نزدیکی روستای "الفرحانیه" قرار داشت، ۱۵ جسد با لباس نظامی کشف شد که به احتمال زیاد مربوط به تیپ ۹۳ ارتش سوریه است.

مدیر بهداشت رقه با اشاره به اینکه یکی از اجساد کشف شده در این گور دارای یک تراشه تلفن همراه است، افزود: این مساله می‌تواند به شناسایی وی و اطلاعات مربوط به اجساد کمک کند.

وی با اشاره به اینکه در گور دسته جمعی دوم در روستای "خربة الوهب" در شرق عین عیسی بقایای ۴۲ نفر کشف شد، افزود: آن‌ها نیز احتمالا از تیپ ۹۳ ارتش سوریه هستند.

العیسی افزود: بقایای پیکر یکی از این اجساد دارای یک دستبند فلزی و یک کارت شناسایی نظامی است.

وی اضافه کرد: اجساد کشف شده از این گورهای دسته جمعی برای انجام آزمایش‌های پزشکی قانونی و قضایی و سایر آزمایش‌ها به بیمارستان حلب منتقل شده و تعدادی از متخصصان برای معاینه اجساد به این بیمارستان اعزام شدند.

به نوشته الوطن سوریه، تیپ ۹۳ متعلق به لشکر ۱۷ این کشور ماهها در محاصره گروه‌های تروریستی بود و در هفتم آگوست ۲۰۱۴ شدیدترین حملات توسط گروه‌های تروریستی به این تیپ وارد شد.

پیش از این نیز در سال های گذشته تعدادی گورهای دسته جمعی در استان رقه سوریه کشف شده بود.

به گزارش ایرنا، رقه در شمال شرقی سوریه و در ساحل فرات قرار دارد. در جریان جنگ داخلی سوریه، این شهر در سال ۲۰۱۳ توسط مخالفان سوریه و سپس توسط گروه موسوم به دولت اسلامی تصرف شد و گروهک تروریستی داعش با اعلام موجودیت در آن، این شهر را در سال ۲۰۱۴ پایتخت خود اعلام کرد.

شهر رقه، ۱۷ اکتبر ۲۰۱۷ (۲۵مهر ۹۶) به طور کامل از تصرف گروهک تروریستی داعش خارج و تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه قرار گرفت.

پربیننده ترین خبرها