توصیف زیبای وزیر خارجه سوئیس از اصفهان

توصیف زیبای وزیر خارجه سوئیس از اصفهان
شنبه 15 شهريور 1399 - 21:03

«ایگنازیو کاسیس» وزیر امور خارجه سوئیس پس از دیدن اصفهان در سفر به ایران و بازدید از اماکن تاریخی و جاذبه های گردشگری این شهر، اصفهان را «مروارید خاورمیانه» توصیف کرد.

العالم ـ ایران ـ فرهنگی

کاسیس بعد از دیدار از این شهر در توئیتی نوشت: از شهر اصفهان مروارید خاورمیانه در جمهوری اسلامی ایران دیدار کردم. آشنایی با فرهنگ و مردم یک کشور پیش شرط روابط خوب دیپلماتیک است.

وی در پیام دیگری نوشت: شهری غرق در تاریخ و فرهنگ. دیدار خوب با استاندار شهر، عباس رضایی.

وزیر امور خارجه سوئیس طبق برنامه‌ریزی قبلی بامداد امروز (شنبه) وارد ایران شد و در ابتدا سفر یک روزه به اصفهان داشت.

وی صبح امروز از آثار تاریخی اصفهان از جمله میدان امام (نقش جهان) و جاذبه‌های گردشگری و صنایع دستی این شهر بازدید کرد.

دیدار کاسیس از اصفهان بخشی از سفر دو روزه او به ایران برای دیدار با مقامات کشورمان و گفت و گو درباره روابط دوجانبه است که به مناسبت صد سال روابط دیپلماتیک ایران- سوئیس انجام می شود.

دیدار و گفت‌وگو با عباس رضایی استاندار اصفهان نیز از دیگر برنامه‌های امروز سفر «ایگنازیو کاسیس» وزیر امور خارجه سوئیس به اصفهان است.

وزیر امور خارجه سوئیس پس از اصفهان به تهران سفر خواهد کرد و برنامه‌های رسمی وی از روز یکشنبه در تهران آغاز می‌شود که مهمترین آن جلسه یکصدمین سالگرد آغاز روابط دو کشور است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، محورهای اصلی مذاکرات و دیدارهای وزیر امور خارجه سوئیس را رایزنی و تبادل نظر در مورد موضوعات مورد اهتمام مشترک در عرصه دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی و همچنین موضوعات مربوط به کانال مالی سوئیس عنوان کرد.

پربیننده ترین خبرها