نقض هنجارهای دیپلماتیک در جریان سفر اخیر مقام آمریکایی به لبنان؛ «شنکر پدرخوانده فتنه‌ها» در فضای مجازی لبنان ترند شد

نقض هنجارهای دیپلماتیک در جریان سفر اخیر مقام آمریکایی به لبنان؛ «شنکر پدرخوانده فتنه‌ها» در فضای مجازی لبنان ترند شد
شنبه 15 شهريور 1399 - 21:19

معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک، در جریان سفر اخیرش به لبنان ضمن نقض هنجارهای دیپلماتیک، با برخی چهره‌های معارض و فعالان جنبش مدنی در بیروت دیدار کرد.

العالم - لبنان

به گزارش العالم، محافل سیاسی در لبنان تأکید دارند، رفتار "دیوید شنکر" معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک طی سفر اخیرش به این کشور، در چارچوب نقش دولت واشنگتن برای ایجاد آشوب در میان مردم و ناامن کردن لبنان و تحریک علیه آرمان‌های ملی تعریف می‌شود.

"وئام واهب" رئیس حزب "التوحید العربی" در گفت‌وگویی تلویزیونی، شنکر را وقیح و بی‌ادب خوانده و از مقام‌های لبنانی خواست این دیپلمات آمریکایی را اخراح کنند.

محافل رسانه‌ای نیز خاطرنشان کردند، شنکر سیاست تنش‌زای کشورش در قبال لبنان را نشان داد که در راستای خدمت به پروژه صهیونیستی، در برابر هرگونه فرآیند سیاسی لبنانی کارشکنی می‌کند.

روزنامه‌نگار "خلیل نصرالله" در گفتگو با العالم می‌گوید، اقدامات شنکر را می‌توان نوعی وقاحت دیپلماتیک و نقض تمامی هنجارها قلمداد کرد.

"مبارک بیضون" رئیس مرکز اخبار بیروت هم در گفتگو نیز اظهار داشت، قرار بود که مطابق با منطق حاکمیت درخصوص این مساله برخورد شود.

کاربران لبنانی در شبکه‌های اجتماعی نیز با ایجاد هشتگ (#شنکر_پدرخوانده_فتنه‌ها)، ماموریت این دیپلماتی آمریکایی را در لبنان ایجاد فتنه و آشوب اعلام کرده‌اند. این هشتگ با استقبال گسترده کاربران همراه شده است.

کاربری به نام "Hawraa Yassin" نوشته است: سفر شنکر، که نماینده نژادپرست‌ترین دولت جهان است، با هدف تحریک علیه مقاومت انجام شده است." او افزود: "بار دیگر، نژادپرست‌ترین و جنایتکارترین دولت عصر حاضر، با اظهارات فتنه‌برانگیز، برای تحریک مقاومت به کشور ما آمده است. بار دیگر دور و برِ او( شنکر) تعداد محدودی خائن به وطن جمع می‌شوند، همانگونه که گوسفند دور شکارچی می‌چرخد."

" برای محکوم کردن نژادپرستی ایالات متحده و اظهارات تحریک‌آمیز شنکر، هشتگ (#شنکر_ پدرخوانده_فتنه‌ها) را توییت کنید."

" mohamadkazan" نیز خاطرنشان کرد، شنکر به رغم نقش مشکوک و سفرش به لبنان، خدمتی به لبنانی‌ها کرد و باعث شده که لبنانی‌ها متوجه نقش واشنگتن در ناآرامی‌های اخیر لبنان و نیز عوامل آن بشوند.

پربیننده ترین خبرها