در تماس تلفنی با ترامپ..

شاه عربستان بر لزوم 'سازش' در موضوع فلسطین تأکید کرد

شاه عربستان بر لزوم 'سازش' در موضوع فلسطین تأکید کرد
دوشنبه 17 شهريور 1399 - 06:25

شاه سعودی در تماس تلفنی با رئیس‌جمهور آمریکا ضمن گفت‌وگو درباره اجلاس گروه ۲۰، بر تمایل ریاض برای رسیدن به توافق سازش بین فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها تاکید کرد.

العالم- عربستان

«سلمان بن عبدالعزیز» شاه سعودی بامداد دوشنبه به صورت تلفنی با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا گفت‌وگو کرد.

به نوشته خبرگزاری «واس»، سلمان بن‌عبدالعزیز در این تماس درباره روند اجلاس گروه ۲۰، که سال گذشته ریاض ریاست دوره‌ای آن را برعهده داشت، و همچنین تلاش‌ها برای مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا صحبت کرد.

بر این اساس، شاه سعودی به آمریکا اطمینان داد که تداوم ریاست این کشور بر اجلاس گروه ۲۰ باعث تداوم حمایت ریاض از اقدامات کشورهای عضو در مقابله با شیوع ویروس کرونا چه در سطح نیروی انسانی و چه در سطح اقتصادی می‌شود.

وی همچنین از آنچه که «تلاش‌های آمریکا برای بازگرداندن صلح به منطقه» خوانده، قدردانی کرد و بر تمایل ریاض جهت رسیدن به راهکار پایدار و عادلانه برای آرمان فلسطین و رسیدن به صلح تاکید کرد.

چند روز پیش بود که یک مقام مسئول در اداره کل هواپیمایی عربستان سعودی اعلام کرد، با درخواست اداره کل هواپیمایی امارات مبنی بر اجازه عبور از حریم هوایی سعودی به هواپیماهای خطوط هوایی امارات به مقصد تمام کشورهای دیگر و برعکس، موافقت کرده است.

این اجازه در حالی داده شد که مقامات سعودی به دلیل اینکه به هواپیمای رژیم صهیونیستی اجازه عبور از حریم هوایی عربستان سعودی به سمت امارات را دادند، هدف انتقاد شدید قرار گرفته‌اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها