ترامپ: جان بولتون احمق است

ترامپ: جان بولتون احمق است
دوشنبه 17 شهريور 1399 - 21:39

رئیس‌جمهور آمریکا از مشاور امنیت ملی سابق خود بابت روایتی که از «نامه‌های عاشقانه» رئیس کره شمالی مطرح کرده به شدت انتقاد کرد.

العالم - آمریکا

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا امروز دوشنبه به «جان بولتون»، بابت اظهاراتش درباره دریافت «نامه‌های عاشقانه» از «کیم جونگ اون»، رئیس‌ کره شمالی حمله کرد.

ترامپ در توئیتر نوشت: «شنیدم که جان بولتون سبک‌مغز گفته من حرف‌هایی درباره دریافت "نامه‌های عاشقانه از کیم جونگ اون" زده‌ام، انگار که من واقعاً این نامه‌ها را عاشقانه می‌دانستم. مشخص بوده که شوخی کرده‌ام. بولتون خیلی ابله بود.»

ترامپ بارها گفته که «رابطه خوبی» با رئیس کره شمالی دارد. او بارها مقابل رسانه‌ها از «نامه‌های عاشقانه‌ای» که رئیس کره شمالی برای او ارسال کرده تمجید کرده است.

ترامپ چند ماه بعد از نخستین دیدارش با رئیس کره شمالی در جمع هوادارانش اعلام کرد که او و کیم جونگ اون عاشق یکدیگر شده‌اند. او گفت: «او نامه‌های زیبایی برای من نوشته؛ نامه‌هایی فوق‌العاده، ما عاشق هم شده‌ایم.»

بیست و دوم خرداد ۱۳۹۷ اولین دیدار «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برگزار شد و آنها بعد از این دیدار یک سند چهار بندی را امضا کردند.

آمریکا و کره شمالی با برگزاری دومین نشست ترامپ و کیم تلاش کردند که بر اختلافات فائق شوند و به همین منظور هشتم اسفندماه ۱۳۹۷ دومین نشست سران دو کشور این بار در هانوی ویتنام برگزار شد اما این نشست هم ناکام ماند.

پربیننده ترین خبرها