کالیفرنیا با معضل آتش‌سوزی‌های بزرگ دست به گریبان است

کالیفرنیا با معضل آتش‌سوزی‌های بزرگ دست به گریبان است
سه شنبه 18 شهريور 1399 - 08:31

سه آتش‌سوزی در کالیفرنیا ده‌ها هزار هکتار زمین را به کام خود کشید.

العالم _ آمریکا

به گزارش العالم به نقل از آسوشیتدپرس، آتش‌سوزی‌های وسیع در ایالت کالیفرنیا ده‌ها هزار هکتار زمین را در کام خود فرو برد و ساکنان شهرک‌های مختلف را مجبور به تخلیه خانه‌های خود کرد.
ایالت کالیفرنیا اکنون درگیر سه آتش‌سوزی گسترده است که تنها یک مورد آن ۳۲ هزار هکتار زمین را در مرکز این ایالت به کام خود فرو برده است.
این آتش‌سوزی همچنین باعث شد که مقامات کالیفرنیا دستور به تخلیه کامل شهرک اوبری در مرکز این ایالت بدهند.
به گفته مقامات جنگل‌بانی و آتش‌نشانی در کالیفرنیا، شرایط آب و هوایی به این آتش‌سوزی که هنوز دلیل وقوعش مشخص نیست، دامن می‌زند.
مقامات محلی همچنین دستور به تخلیه کانتی مادرا داده‌اند و از ۱۵۷ هزار سکنه آن خواسته‌اند که آنجا را ترک کنند.
همزمان آتش‌سوزی دیگری در کانتی سن برناردینو، جنوب شرق لس‌آنجلس، تمام روز ادامه یافته و تنها ۷ درصد آن کنترل شده است. به گفته مقامات کالیفرنیا، علت این آتش‌سوزی استفاده از ترقه در یک مهمانی بوده است.
همچنین حدود ۴۰۰ آتش‌نشان در سن دیگوی شرقی، واقع در جنوب کالیفرنیا در تلاش برای مهار آتش‌سوزی دیگری هستند که تاکنون بالغ بر ۴ هزار هکتار زمین را به کام خود کشیده است.
گوین نیوسام، فرماندار کالیفرنیا، شامگاه یکشنبه در کانتی‌های فرسنو، مادرا، ماریپوسا، سن برناردینو و سن دیگو اعلام وضعیت اضطراری کرد، امری که سازمان جنگل‌داری ایالات متحده را واداشت تا به طور موقت برخی جنگل‌های ملی از جمله جنگل‌های ملی سیرا، آنجلس و سن برناردینو را ببندد.
برآوردها نشان می‌دهد که آتش‌سوزی‌های امسال در ایالت کالیفرنیا از نظر گستره‌ آن بدترین در تاریخ این ایالت بوده است.

پربیننده ترین خبرها