رسوایی جنسی سفیر رژیم صهیونیستی در اروپا خبر ساز شد

رسوایی جنسی سفیر رژیم صهیونیستی در اروپا خبر ساز شد
سه شنبه 18 شهريور 1399 - 22:25

رسوایی جنسی سفیر تل آویو در یکی از کشورهای اروپایی نزدیک به رژیم صهیونیستی، خبر ساز شد.

العالمفلسطین

شبکه 12 تلویزیون عبری به نقل از برخی منابع سیاسی ارشد رژیم صهیونیستی، روز دوشنبه در بخش خبرهای اصلی خود پرده از رسوایی جنسی سفیر اسرائیل با محافظ شخصی خود در یک کشور اروپایی برداشت.

به گفته "گای بیلیگ" خبرنگار گروه قضایی تلویزیون عبری، محافظ شخصی سفیر که به نام و محل خدمت خود اشاره ای نکرده، مورد آزار جنسی سفیر قرار گرفته است.

این شبکه گزارش داده که سخن از شکایتی غیرعادی و بسیار عجیب مطرح است.

خبرنگار تلویزیون عبری افزود: بر اساس اعلام منابع رسمی، محافظ شخصی سفیر اسرائیل در روزهای اخیر شکایتی علیه وی مطرح کرده است که کمیسیون خدمات پرسنل دولتی مسئول تحقیق درباره این شکایت غیر عادی شده است.

این منابع اعلام کردند گروههای مسئول طی روزهای آتی، تحقیقات خود را از سفیر آغاز خواهند کرد و قرار است وزارت خارجه اسرائیل نیز شکایت محافظ علیه سفیر را پی گیریکند.

تلویزیون عبری اعلام کرده سفیر هنگام حضور محافظ در خانه اش، تقریبا نیمه برهنه بوده و فقط لباس زیر به تن داشته، مساله ای که محافظ را دچار دستپاچگی و سردرگمی می کرد.

منابع تل آویو گفته اند: این محافظ شکایت دیگری علیه افسر امنیتی سفارت مذکور ارائه داده و ادعا کرده این افسر از آزارهای جنسی سفیر و رفتار نامناسب وی اطلاع داشته اما هیچ اقدامی نکرده بلکه به محافظ شاکی دستور داده حتی در مرخصی های خصوصی نیز همراه وی باشد.

این منابع گفته اند: 15 سال پیش زمانی که همین سفیر دریکی از کنسول های اسرائیل فعالیت داشته به خاطر همین اتهامات مورد بازجویی قرار گرفت و مشخص شد که رفتار نامناسبی داشته و از سوی مسئولین وزارت خارجه اسرائیل توبیخ شد اما وی به فعالیت خود در نهادهای دیپلماتیک اسرائیل ادامه داد تا این که سفیر یکی از کشورهای اروپایی شد.

تلویزیون اسرائیل هم چنین از احضار محافظی که شکایت کرده بود خبر داده و بازجوها نیز سخنان شاهدان درباره این موضوع را جمع آوری کرده و در روزهای اتی سفیر و افسر امنیتی سفارت نیز بازجویی می شوند.

این رسوایی تداعی کننده رسوایی است که روزنامه یدیعوت احرونوت عبری با عنوان " رابطه جنسی، دروغ و دیپلماسی " منتشر کرد و یکی از سفارت های اسرائیل در امریکای جنوبی را رسوا و شکایت های بسیاری درباره آزارهای جنسی و رفتارهای نامناسب مطرح کرد.

رسوایی جدید همچنین آبروریزی در زمینه مرگ الیاهو بن الیسار سفیر اسبق اسرائیل در فرانسه در سال 2000 را تداعی می کند به گونه ای که آن زمان روزنامه هاآرتص شرایط فوت وی در فرانسه را شک برانگیز دانست اینکه وی اوقات خوشی را در یکی از هتل های پاریس داشته و محافظانش همراهش نبوده اند.

بن السار اولین سفیر اسرائیل در مصر پس از امضای توافق صلح با این کشور بوده است.

پربیننده ترین خبرها