ادامه نزول پرشتاب بهای جهانی نفت

ادامه نزول پرشتاب بهای جهانی نفت
چهارشنبه 19 شهريور 1399 - 09:06

نگرانی‌ها در خصوص موج جدید شیوع ویروس کرونا بهای جهانی نفت را کاهش داده است.

العالم - آمریکا

به نقل از رویترز، صبح روز چهارشنبه کاهش بهای جهانی نفت که از دیروز شتاب فزاینده‌ای گرفته بود ادامه یافت. افزایش موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در کشورهای مختلف، دلیل اصلی کاهش بهای نفت برنت به پایینتر از ۴۰ دلار برای نخستین بار در ۳ ماه اخیر عنوان می‌شود.

بزرگترین بحران بهداشتی قرن اخیر مهارناشدنی به نظر می‌رسد و در کشورهایی نظیر هند، انگلیس، اسپانیا و بخش‌هایی از آمریکا موارد ابتلا به کووید-۱۹ همچنان سیری صعودی را پشت سر می‌گذارد. این وضع، امیدها برای بهبود شرایط اقتصادی و افزایش تقاضا برای نفت، بنزین و سایر محصولات مرتبط را بیش از پیش کاهش داده است.

صبح امروز بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال با ۱۶ سنت کاهش، معادل ۰.۴ درصد، به ۳۹ دلار و ۶۲ سنت رسید. بهای برنت روز گذشته بیش از ۵ درصد کاهش یافته بود. همچنین هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت (پایه آمریکا) با ۲۴ سنت کاهش، معادل ۰.۷ درصد، ۳۶ دلار و ۵۲ سنت معامله شد. بهای نفت پایه آمریکا روز سه‌شنبه حدود ۸ درصد نزول را از سر گذرانده بود.

به باور کارشناسان، کاهش تولیدات اوپک و کشورهای غیر عضو تا حدودی از نزول بیشتر بهای نفت جلوگیری کرده است. اما گزارش‌های اقتصادی ناامیدکننده که تقریباً هر روز در گوشه و کنار جهان منتشر می‌شود، شرایط دشواری را برای طلای سیاه رقم زده است.

پربیننده ترین خبرها