تعطیلات خونین در شیکاگو؛ تیراندازی به 51 نفر؛ 10 نفر کشته شدند

تعطیلات خونین در شیکاگو؛ تیراندازی به 51 نفر؛ 10 نفر کشته شدند
چهارشنبه 19 شهريور 1399 - 14:21

در جریان خشونت‌های تعطیلات روز کارگر آمریکا، دستکم 51 نفر در شیکاگو مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و 10 نفر از جمله یک کودک 8 ساله جان خود را از دست دادند.

العالم - آمریکا

در یکی دیگر از تعطیلات خشونت‌بار در «شیکاگو» یک دختر بچه هشت ساله شب گذشته (سه شنبه) به وقت محلی به ضرب گلوله کشته شد.

شبکه «ای بی سی نیوز» در این خصوص گزارش کرد، در تعطیلات مرتبط با روز کارگر آمریکا که اولین روز دوشنبه سپتامبر (هفتم ستامبر ۱۷ شهریورماه) بوده است، دستکم ۵۱ نفر در شیکاگو مورد اصابت گلوله قرار گرفته‌اند که ۱۰ مورد آن منجر به مرگ شده است.

نیروهای پلیس آمریکا هم‌اکنون در جستجوی مظنونی هستند که دوشنبه شب به سمت یک خودرو شروع به تیراندازی کرد و یک دختر ۸ ساله را کشت.

مقام‌های آزمایشگاه جرایم دانشگاه شیکاگو به شبکه ای بی سی نیوز اعلام کردند، در سال جاری میلادی، ۳۷ نوجوان زیر ۱۸ سال در تیراندازی‌های شیکاگو جان خود را از دست دادند و این دختربچه ۸ ساله سیاهپوست یکی از ۶ کودک زیر ۱۰ سال آمریکایی بود که در تیراندازی‌های ۲۰۲۰ شیکاگو جان خود را از دست دادند.

دو فرد دیگری که همراه این کودک ۸ ساله در خودرو حضور داشتند، بر اثر اصابت گلوله زخمی شدند و یک فرد سوم نیز بر اثر شکسته شدن شیشه خودرو دچار جراحاتی شد.

بازرسان این پرونده بر این باورند که فرد مسلح یکی از افراد بزرگسال درون خودرو را هدف قرار داده بود که در نتیجه آن یک کودک کشته شد.

آزاد بودن حمل سلاح در آمریکا روزانه به بروز خشونت‌های مرتبط با تیراندازی در سراسر این کشور منجر می‌شود و تعدادی نیز در این حوادث جان خود را از دست می‌دهند اما لابی سلاح در آمریکا به اندازه‌ای قدرتمند است که تاکنون کنگره آمریکا حاضر به تصویب قوانینی برای محدود کردن حمل سلاح نشده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها