حمله نیروهای متحد امارات به نیروهای طرفدار «هادی» در جنوب یمن

حمله نیروهای متحد امارات به نیروهای طرفدار «هادی» در جنوب یمن
پنج‌شنبه 20 شهريور 1399 - 10:49

در ادامه درگیری‌ها در جنوب یمن نیروهای گروه موسوم به شورای انتقالی جنوب (متحد امارات)، به نظامیان وابسته به دولت مستعفی (مورد حمایت ریاض) حمله کردند.

العالم - یمن

«المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب وابسته به امارات) بامداد امروز (پنجشنبه) اعلام کرد، نیروهای وابسته به دولت مستعفی (مورد حمایت ریاض) را در استان «ابین» (جنوب یمن) هدف گرفته و تعدادی از آنها از جمله فرماندهان را کشته یا زخمی کرده است.

این حمله در حالی انجام شده است که عربستان از سال گذشته با طرح توافقی به نام «توافق ریاض» بارها تلاش کرده که متحدان خود و متحدان امارات را به آرامش و عدم جنگ متقاعد کند تا جنوب یمن بیش از این بحرانی نشود.

«محمد النقیب» سخنگوی شورای انتقالی اعلام کرد، بنا به اطلاعات موثق، نیروهای این گروه ضربات دقیقی به مواضع نیروهای دولت مستعفی در شهر ساحلی «شقره» وارد کرده اند.

وی ضمن متهم کردن نیروهای دولت مستعفی به نقض آتش‌بس افزود، طی ساعات گذشته درگیری‌ها میان دو طرف با سلاح‌های مختلف در جبهه ابین از سر گرفته شده است.

در بیست و هشتم آگوست گذشته اعلام شد که دولت مستعفی و شورای انتقالی به عنوان طرف‌های درگیر در جنوب یمن به توافقی برای اجرای سریع «توافق ریاض» رسیده‌اند اما همزمان با تعلل در اجرای این توافق، اتهام‌زنی دو طرف به یکدیگر مبنی بر نقض توافق آتش‌بس ادامه دارد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها