عراق| الکاظمی وارد اقلیم کردستان شد/ نشست قریب الوقوع اعضای پارلمان با نخست‌وزیر درباره اخراج آمریکایی‌ها

عراق| الکاظمی وارد اقلیم کردستان شد/ نشست قریب الوقوع اعضای پارلمان با نخست‌وزیر درباره اخراج آمریکایی‌ها
پنج‌شنبه 20 شهريور 1399 - 13:38

نمایندگان پارلمان عراق خبر دادند که احتمالاً نشست قریب الوقوعی با حضور نخست‌وزیر این کشور درباره پرونده‌های مختلف از جمله خروج آمریکایی‌ها داشته باشند.

العالم - عراق

به گزارش المعلومه، تعدادی از نمایندگان پارلمان عراق اعلام کردند که احتمالا نشست قریب‌الوقوعی با «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر این کشور خواهند داشت تا در خصوص پرونده‌های مختلفی از جمله خروج آمریکایی‌ها از عراق، تجاوزات ترکیه و مبالغ ارائه شده به اقلیم کردستان صحبت کنند.

«علی سعدون» نماینده ائتلاف سائرون اعلام کرد که دولت به وعده‌های خود در خصوص ارائه طرح اصلاحات اقتصادی عمل نکرده است.

وی اشاره کرد که این طرح شامل اقدامات دولت و برنامه های کابینه الکاظمی برای اصلاحات است.

«بدر الصائغ» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان در مورد تصمیم نمایندگان پارلمان مبنی بر برگزاری نشستی با الکاظمی در خلال روزهای آینده اعلام کرد که این امر به منظور گفت‌وگو با وی درباره پرونده‌ خروج آمریکایی‌ها از عراق و سازوکار توافق با واشنگتن و همچنین پرونده مبالغ ارائه شده به اقلیم کردستان، است.

در همین راستا «کاطع الرکابی» از فراکسیون ائتلاف دولت قانون تصریح کرد که نمی‌توان در برابر تجاوزات ترکیه در عراق سکوت کرد و دولت مرکزی و اقلیم کردستان مسئول این اقدام هستند و امیدواریم نشستی با الکاظمی جهت گفتگو درباره این مسائل برگزار شود.

امروز «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق وارد شهر «اربیل» در اقلیم کردستان شد. وی به منظور دیدار با مقامات ارشد اقلیم کردستان عراق به اربیل سفر کرده است.

پیشتر نیز برخی منابع از سفر قریب الوقوع الکاظمی به اقلیم کردستان خبر داده بودند.

اخیراً اعضای یک هیأت از اقلیم کردستان ضمن سفر به بغداد با نخست وزیر عراق در خصوص مسائل مورد مناقشه میان دو طرف گفتگو کردند.

تسنیم

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها