چرا اعتراضات علیه نتانیاهو متوقف نمی‌شود؟

پنج‌شنبه 20 شهريور 1399 - 17:40

موج گرما و خشونت شدید نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی، باعث توقف اعترضات علیه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم نشده است.

العالم- فلسطین اشغالی

معترضان ساکن فلسطین اشغالی در جریان تظاهرات‌های گسترده علیه "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر، با حمل پلاکاردهایی خواستار کناره‌گیری نتانیاهو هستند که با اتهامات فساد و سوء‌مدیریت بحران کرونا در قدس اشغالی مواجه است. صدها معترض نیز مقابل منزل او تجمع کرده‌اند که به دنبال اقدام پلیس برای متفرق کردن آنها، خشونت‌هایی میان طرفین انجام شد.

"نبیه عواضه" ناظر بر امور رژیم صهیونیستی تأکید کرد، تمام تلاش‌های ناامید کننده نتانیاهو چه در عرصه‌های داخلی و خارجی، از جمله توافق ننگین ابوظبی و تل‌آویو برای عادی‌سازی روابط، و چه تمرکزش بر مساله امنیتی، بر روند تظاهرات مستمر علیه او تاثیری نگذاشته است.

عواضه تصریح کرد، این تظاهرات‌های اعتراضی مشکلی واقعی برای نتانیاهو است که به شکل خشونت علیه تظاهرات‌کنندگان نمود یافته است.

وی افزود: تمامی آنچه که نتانیاهو برای صهیونیست‌ها تقدیم می‌کند برای‌شان کافی و قانع‌کننده نیست بلکه بر عکس فعالیت‌هایی در شبکه‌های اجتماعی و حتی در رسانه‌ها انجام می‌شود که دعوت به ادامه تظاهرات به‌ویژه در مقابل منزل نتانیاهو می‌کنند که این تظاهرات‌ها به شخص نخست‌وزیر ضربه می‌زند.

عواضه خاطرنشان کرد، نتانیاهو نمی‌تواند خود را برای صهیونیست‌ها توجیه کند، اتهامات فساد مالی و شیوع بسیار گسترده کرونا در فلسطین اشغالی، که دولتش در مدیریت آن شکست خورده است، از چالش‌های او به‌شمار می‌روند.

آخرین دور از تظاهرات جنبش اعتراضی برای برکناری نتانیاهو از سمت نخست‌وزیری شنبه‌شب در نزدیکی اقامتگاه او برگزار شد؛ در جریان این تظاهرات که به خشونت کشیده شد، 12 معترض بازداشت شدند.

پربیننده ترین خبرها