مقابله به‌مثل چین در برابر اقدام آمریکا

مقابله به‌مثل چین در برابر اقدام آمریکا
جمعه 21 شهريور 1399 - 16:45

سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد که پکن محدودیت‌هایی را علیه فعالیت‌های دیپلماتیک آمریکا در سرزمین اصلی چین و هنگ‌کنگ اعمال کرده است.

العالم - آسیا

با ادامه یافتن تقابل میان چین و آمریکا، پکن روز جمعه اعلام کرد در اقدامی متقابل، شماری از دیپلمات‌های حاضر در این کشور را مورد تحریم قرار داده است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین در این باره گفت: «طرف چینی در راستای درخواست از آمریکا برای لغو گام‌های خطایش در سریع‌ترین زمان ممکن، یادداشتی دیپلماتیک ارسال کرده و در آن از اعمال محدودیت بر فعالیت‌های دیپلمات‌های آمریکایی در چین خبر داده است».

وی افزود: «این محدودیت‌ها همچنین شامل حال کنسولگری اصلی آمریکا در هنگ‌کنگ و کارکنان آن می‌شود».

دولت آمریکا هفته گذشته اعلام کرد دیپلمات‌های ارشد چین باید برای حضور در نشست‌ها و مراسم مختلف در این کشور مجوز دریافت کنند.

همچنین روز گذشته (پنجشنبه) سخنگوی وزارت امنیت داخلی آمریکا از ابطال روادید بیش از ۱۰۰۰ تبعه چینی به اتهام رابطه احتمالی با ارتش و نهادهای نظامی چین خبر داد.

این اقدام واشنگتن پس از آن صورت گرفته است که دولت آمریکا فعلا روادید حضور خبرنگاران چینی در این کشور را تمدید نکرده و مهلت حضور ۹۰ روزه آنها در خاک ایالات متحده (تا ابتدای ماه نوامبر) رو به اتمام است.

لیجیان روز پنجشنبه طی نشست خبری روزانه با بیان اینکه تصمیم آمریکا به مثابه آزار و اذیت سیاسی و تبعیض نژادی است، تأکید کرد که پکن حق واکنش نشان دادن را برای خود محفوظ می‌دارد.

فارس

پربیننده ترین خبرها