عراقی ها رهنمودهای آیت الله سیستانی را ترند کردند

عراقی ها رهنمودهای آیت الله سیستانی را ترند کردند
دوشنبه 24 شهريور 1399 - 11:20

به دنبال دیدار آیت الله سیستانی با "جنین هنیس-پلاسخارت"، نماینده ویژه سازمان ملل و بحث و گفتگو درباره مسائل مهم عراق، کاربران توییتر در عراق هشتگ "#السيستاني_مع_المطالب" (حمایت آیت الله سیستانی از خواسته ها) را ترند کردند.

العالم - داغ های مجازی

آیت الله سیستانی در این دیدار تأکید کرد که انتخابات پارلمانی عراق که قرار است سال آینده برگزار شود باید بر اساس قانون عادلانه و منصفانه و در موعد مقرر برگزار شود. ایشان همچنین بر ضرورت دفاع از حاکمیت ملی و مقابله با مداخله های خارجی و اعمال حاکمیت دولت و محاکمه مفسدان تأکید کردند.

نماینده سازمان ملل هم پس از این دیدار به خبرنگاران گفت که با مرجعیت دینی عراق درباره موضوع انتخابات و برگزاری آن در موعد مقرر گفتگو کرده است.

وی همچنین بر اهمیت نقش آیت الله سیستانی در ثبات عراق تأکید کرد.

ناظران می گویند این رویکرد مرجعیت دینی در نجف اشرف به مثابه اعطای فرصت به کاظمی برای اجرای خواسته های مردمی است.

کاربری با عنوان "Ammar Serhan" نوشت: مرجعیت از خواسته های مردم دفاع کرده است؛ مهمترین خواسته مردم معترض قانون انتخابات حوزه های چند نماینده است. مرجعیت همچنین قبلا هم بر قانونی تأکید کرده اند که مردم را به نمایندگانشان نزدیک کند ..

کاربر دیگری با عنوان "Dr. Wael Alshihaby" با انتشار ویدیویی نوشت: جوانان التحریر از سید سیستانی به دلیل اظهارات امروزش در دیدار با پلاسخارت تشکر کرده و هشتگ #السيستاني_مع_المطالب را ترند کردند.

کاربری با عنوان "إعلام المتظاهرين" هم نوشت : به صراحت خواستار قطع ارتباط با همه سیاستمداران و مشاهیری هستیم که روی موج اعتراضات مردمی سوار شده اند و خواسته هایشان هیچ ارتباطی با خواسته های مردم ندارد بلکه فقط از حرکت مردم برای تأمین منافع شخصی سوء استفاده می کنند.

پربیننده ترین خبرها