رای الیوم بررسی کرد:

اهداف ترامپ از افشای طرح ترور اسد و متهم کردن ایران به ترور

اهداف ترامپ از افشای طرح ترور اسد و متهم کردن ایران به ترور
چهارشنبه 26 شهريور 1399 - 12:08

یک روزنامه فرامنطقه‌ای طی مقاله‌ای، به بررسی نیات رئیس‌جمهوری آمریکا درباره افشای طرح ترور رئیس‌جمهوری سوریه پرداخته و نوشته است ادعای ترامپ مبنی بر تصمیم ایران به ترور سفیر ایالات متجده در آفریقای جنوبی، ساختگی و بنا به دلایلی خطرناک مطرح می‌شود.

العالم- آمریکا

به گزارش العالم، روزنامه فرامنطقه‌ای "رای الیوم" طی مقاله‌ای در بخش سخن سردبیر نوشته است: بعد از اظهارات روز دوشنبه "دونالد ترامپ" رئیس‌جمهوری آمریکا که طی آن گفت در حال بحث و رایزنی برای ترور "بشار اسد" رئیس‌جمهوری سوریه بود، و نیز بعد از تهدیدهای ترامپ که مدعی شده است هر حمله ایران را هزار بار شدیدتر پاسخ می‌دهد، لازم است این مرد برای درمان و معاینه رشد عقلی‌اش به یکی از بیمارستان‌های تخصصی منتقل شود؛ چرا که او از بیماری شناخته شده‌ای در نزد روانپزشکان به نام "فرافکنی" رنج می‌برد.

جای تعجب نیست که ترامپ از سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا بخواهد طرح ترور بشار اسد را اجرا کنند و او این طرح را با مشاورانش در میان گذاشته ولی "جیمز متیس" وزیر دفاعی، که بعدا برکنار شد، با آن به شدت مخالفت کرد- همانطور که ترامپ این افشاگری را روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با "فاکس نیوز"- تلویزیون مورد علاقه‌اش- مطرح کرد-. زیرا او مردی خونریز و شکست‌خورده است و شکستش را در انتخابات ریاست‌جمهوری هر روز واضح‌تر می‌بیند، و انتظار می‌رود بعد از خروجش از کاخ سفید با مسائل خطرناک و جدی‌تر مواجه شود که در صورت باختش( در انتخابات)، پشت میله‌های زندان می‌افتد تا الگویی برای معلمش "بنیامین نتانیاهو" شود.

می‌گوییم ترامپ از بیماری "فرافکنی" رنج می‌برد به این دلیل است که او به مقتضای این بیماری، می‌خواهد اتهام این ترور را متوجه ایران کند. او این ادعا را پس از آن مطرح کرد که دستگاه‌های اطلاعاتی کشورش گزارشی جعلی و دروغین را به نشریه "پولیتیکو" ارائه دادند مبنی بر اینکه ایران بر آن است در واکنش به ترور سردار "حاج قاسم سلیمانی" فرمانده نیروی "قدس" سپاه، "لانا مارکس" سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی را ترور کند.

در واقع، ایران نمی‌تواند در این برهه زمانی به این اقدام دست بزند، چرا باید ایران به کشور دوست، آفریقای جنوبی برود تا این سفیر آمریکا را از میان 170 سفیر دیگر آمریکا در سرتاسر جهان ترور کند؛ چون او دوست ترامپ است؟!. ایران زمانی‌که انتقام ترور سردار حاج قاسم سلیمانی را گرفت موشک‌ها را برای بمباران پایگاه "عین الاسد" آمریکا در غرب عراق شلیک کرد و همپیمانانش را به صدور قانونی در پارلمان عراق مبنی بر اخراج تمامی نیروها و پایگاه‌های آمریکایی در این کشور، تشویق کرد و ایران هر چه می‌خواست انجام شد، زیرا این نیروها در مرحله اول به نصف کاهش یافتند و پایگاه‌های‌شان از مجموع 13 تا به 3 تا تقلیق یافت.

ترامپ اعتراف کرد که طرح ترور بشار اسد را بررسی کرده؛ این امر بیانگر یاس و ناامیدی او است که پس از شکست 9 ساله در جنگی که برای آن و به منظور ساقط کردن نظام دمشق، به تنهایی 90 میلیارد دلار هزینه کرده است، تجربه می‌کند. به اذعان خود ترامپ، این پول‌ها به هدر رفت و ارتش سوریه موفق به بازپس‌گیری 90 درصد از خاک سوریه شده است.

این ذهنیت استبدادی پنهان است که نشانگر استکبار، نژادپرستی و رویکرد خونریزی است که در خور ابرقدرتی نیست که ادعای دموکراسی، احترام به حقوق بشر و مدیریت امور جهان به سوی آزادی و عدالت می‌کند.

ترامپ به دلیل کاهش شانس انتخاباتی‌، شکستش در مدیریت بحران شیوع کرونا و ابقای تمام دشمنانش، در اوج ناامیدی به‌سر می‌برد در حالی‌که خود او آماده بستن چمدان‌هایش و خروجی شکست‌خورده و تحقیرآمیز از کاخ سفید است.

سیاست خویشتنداری ایران تمامی طرح و برنامه‌های ترامپ را برای شعله‌ور کردن فتیله جنگ خنثی کرده است و او بیشتر از 45 روز زمان برای این ماجراجویی یا قمار ندارد که از طریق تلاش برای انجام آن، می‌خواهد در انتخابات پیروز شود. همانطور که جمهوری اسلامی ایران "جیمی کارتر" رئیس‌جمهور اسبق را از دور دوم ریاست‌جمهوری‌اش محروم کرد همان کار را با ترامپ نیز خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها