دولت ترامپ مقامات پورتلند را برای سرکوب بیشتر معترضان تحت فشار قرار داد

دولت ترامپ مقامات پورتلند را برای سرکوب بیشتر معترضان تحت فشار قرار داد
جمعه 28 شهريور 1399 - 08:58

خبرگزاری آسوشیتدپرس افشا کرد که وزارت دادگستری آمریکا پس از افزایش درگیری‌ها در شهر پورتلند به دنبال طرح اتهام علیه مقامات این شهر است.

العالم - آمریکا

آسوشیتدپرس گزارش داد، به دنبال درگیری میان معترضان با نیروهای فدرال، وزارت دادگستری دولت ترامپ قصد دارد تا مقامات پورتلند را به دلیل انجام سرکوب شدید معترضان مورد اتهام قرار دهد.

"کری کوپگ" سخنگوی وزارت دادگستری آمریکا در این باره گفت، این وزارتخانه به دنبال آن است که آیا می‌توان به دلیل نحوه برخورد با ناآرامی‌ها علیه مقامات پورتلند اتهاماتی مطرح کرد.

به نوشته آسوشیتدپرس، طرح اتهام علیه مقامات پورتلند در حالی مطرح می‌شود که دولت ترامپ سرکوب اعتراضات به نژادپرستانه در سراسر آمریکا را در اولویت خود قرار داده است.

دولت ترامپ در حالی سرکوب اعتراضات را در اولویت خود قرار داده که نتایج نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که مردم آمریکا اخبار اعتراضات را بیشتر از اخبار انتخابات ۲۰۲۰ دنبال می‌کنند.

نتایج نظرسنجی مرکز تحقیقاتی پیو که در تاریخ ۳۱ آگوست تا ۷ سپتامبر (۱۰-۱۷ شهریور) تهیه شده است، نشان می‌دهد که ۷۸‌درصد از مردم آمریکا اخبار درگیری میان معترضان به نژادپرستی با نیروهای فدرال در سراسر شهرهای آمریکا را دنبال می‌کنند.

نتایج همچنین بیانگر آن است که تنها ۱۸ درصد از مردم آمریکا کمتر به اخبار این اعتراضات گوش و یا اهمیت می‌دهند.

یافته‌های این نظرسنجی حاکی است که مردم آمریکا به اخبار اعتراضات حتی نسبت به موضوع چالشی نحوه رای گیری انتخابات سوم نوامبر (۱۳ آبان) و تلاش‌های کنگره برای تصویب لایجه بودجه حمایتی کرونا اهمیت بیشتری می‌دهند.

از هر ۱۰ شرکت کننده در این نظر سنجی هشت نفر بر این باور بودند که موضوع اعتراضات به نژادپرستی مهم‌ترین مسئله کنونی آمریکا است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها