برگزاری مراسم سالگرد فاجعه کشتار صبرا و شتیلا در لبنان +فیلم

جمعه 28 شهريور 1399 - 13:28

سی و هشتمین سالگرد فاجعه کشتار صبرا و شتیلا با حضور رهبران گروه های فلسطینی، کادر رهبری ملی مقاومت مردمی، نمایندگان احزاب و نیروهای ملی لبنانی و کمیته های مردمی و نیروهای امنیت ملی فلسطین در بیروت برگزار شد.

العالم - لبنان

در مراسم سی و هشتمین سالگرد فاجعه کشتار صبرا و شتیلا شرکت کنندگان بر بنای یادبود شهدای این فاجعه تاج گل نثار کردند.

در همین راستا ابو کفاح غازی، مسئول جبهه خلق – فرماندهی کل طی سخنرانی گفت: این فاجعه در روز روشن توسط دشمن صهیونیستی از شارون جنایتکار و با هماهنگی مزدوران این رژیم در لبنان رقم خورد.

وی افزود: فاجعه دیگری هم امروز و همزمان با سالگرد این کشتار در حال وقوع است. این فاجعه، فاجعه ای سیاسی است که در حق ملت و آرمان فلسطین رخ می دهد؛ امروز شاهد آن هستیم که رژیم های عرب گوی سبقت را برای پذیرش معامله قرن ترامپ علیه آرمان فلسطین از یکدیگر ربوده اند.

فتحی ابو العردات، دبیر کل گروه های سازمان آزادی بخش فلسطین و جنبش فتح در لبنان هم گفت: در چنین روزی دشمن صهیونیستی در حمله به لبنان و بیروت با همدستی مزدورانش فاجعه قرن را رقم زدند.

وی طرح سازش عرب و رژیم صهیونیستی را خفت بار خوانده و گفت: ما ملت فلسطین با وحدت هر چه بیشتر و با رهبری واحد – که حاصل نشست رام الله و بیروت است – در مقابل این طرح خفت بار می ایستیم.

پربیننده ترین خبرها