هشدار قاطع ایران به تهدیدهای طوطی‌وارد ترامپ ناکام

هشدار قاطع ایران به تهدیدهای طوطی‌وارد ترامپ ناکام
شنبه 29 شهريور 1399 - 21:49

به نظر می‌رسد مشاوران رئیس‌جمهوری آمریکا عقلش را چند هفته مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور از دست داده و برای خنثی کردن شکست‌های ترامپ در نظرسنجی‌ها، به دنبال پیروزی‌های و دستاوردهای ادعایی برای او هستند از جمله توافق‌های عادی‌سازی میان برخی شیوخ نفتی منطقه و رژیم صهیونیستی، تهدیدهای شدیداللحن علیه ایران به دنبال شکست مفتضحانه واشنگتن علیه جمهوری اسلامی در شورای امنیت.

العالم- کشکول

به رغم اینکه تمام جنبه‌های فکری مشاوران دونالد ترامپ مضحک است ولی مضحک‌ترین‌شان تبلیغ دروغ "کشف توطئه ایران برای ترور سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی" بوده است؛ ادعای دروغینی که بهانه‌ای شد تا ترامپ در قامت رهبری قاطع ظاهر شود و ایران را "به حمله‌ای هزار بار شدیدتر" تهدید کند. همین دروغ بلافاصله از سوی مقام‌های آفریقای جنوبی تکذیب شد و وزارت خارجه این کشور با ابراز تعجب از این ادعای آمریکا، تأکید کرد که بعید است ایران چنین اقدامی را در آفریقای جنوبی، که روابطی بسیار مستحکم با جمهوری اسلامی دارد، صورت دهد.

بلافاصله بعد از بیانیه وزارت خارجه آفریقای جنوبی درباره چنین ادعایی، رسانه‌های آمریکاییِ نزدیک به جمهوری‌خواهان و شخص ترامپ روی تهدید "شدیداللحن" ترامپ علیه ایران مانور می‌داند و این تهدید را رسانه‌های چهارگانه اسرائیلی، سعودی، اماراتی و بحرینی طوطی‌وار تکرار می‌کردند، در مقابل، ایران نیز میدان را برای اردوگاه شکست‌خورده آمریکایی- اسرائیلی خالی نگذاشت و با اینکه درباره پوچ بودن هرگونه تهدیدهای ترامپ یقین دارد ولی فصل الخطاب را از زبان سردار "حسین سلامی" فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد.

سردار سلامی در واکنش به گزافه‌گویی‌های اخیر رئیس‌جمهور آمریکا، خطاب به وی گفت: "آقای ترامپ! انتقام ما از شهادت سردار بزرگمان (شهید حاج قاسم سلیمانی) قطعی، جدی و واقعی است، اما ما اهل شرف و شرافت هستیم و جوانمردانه و عادلانه انتقام می‌گیریم"

سرلشکر سلامی با زیر سوال بردن ادعای پوچ مبنی بر "نقشه ایران برای ترور سفیر آمریکا"، خطاب به آمریکایی‌ها گفت: "شما فکر می‌کنید ما در برابر خون برادر شهیدمان یک سفیر زن در آفریقای جنوبی را می‌زنیم؟ ما کسانی را می‌زنیم که در شهادت این مرد بزرگ مستقیم و غیرمستقیم نقش داشتند."

ایرانی‌ها بهتر از دیگران به خوبی می‌دانند که ترامپ عاجزتر از آن است که به ایران پاسخ بدهد و تهدیدهای توخالی او ناشی از وضعیت بحرانی او است. همانطور که سردار سلامی گفت: "شما ما را به حمله هزاربرابری تهدید می‌کنید؛ ما شما را می‌شناسیم، آن‌وقت که عین‌الاسد را زدیم فرض داشتیم که شما پاسخ می‌دهید و صدها موشک آماده کردیم که اگر زدید داشته‌هایتان را ویران کنیم."

تجربه ایران با آمریکا طی چهار دهه گذشته، به کل جهان ثابت کرده است قدرت آمریکا به دلیل عوامل کاملا ذاتی آمریکا نبوده است بلکه بخش عمده ای از آن به دلیل روحیه طرف مقابل است روحیه‌ای که همیشه در برابر تصویری که آمریکا از خود، از نظامیان و تسلیحاتش ترسیم کرده، فروپاشیده است. اما جمهوری اسلامی ایران این قاعده را بر هم زد و مقابل هیمنه و قلدری آمریکا ایستاد. لذا، آمریکا در بخشی از پاسخش به ترور پیش‌بینی کرده بود که آمریکا پاسخ می دهد لذا صدها موشک برای شلیک آماده کرد تا در صورتی‌که آمریکا پاسخ دهد، اهداف آمریکایی را در هم بکوبد و آن را با خاک یکسان کند، اما آمریکایی‌ها از ترس اینکه هیبت پوشالی‌شان را از دست بدهند و در برابر ملت‌های جهان ‌بی‌آبرو شوند، هیچ اقدامی انجام ندادند.

دیگر ترامپ تنها طرفی نیست که تهدید می‌کند و طرف مقابل نیز باید موضع دفاعی اتخاذ کند و یا منتظر حمله و ضربه باشد. این واقعیت را ایران با صدای بلند و رسای سردار سلامی اعلام کرد و گفت: "اگر تار مویی از سر یک ایرانی کم شود، کرک و پشم شما را به باد می‌دهیم. این تهدید‌ها جدی است و ما جنگ لفظی نمی‌کنیم و همه چیز را به میدان عمل واگذار می‌کنیم."

پربیننده ترین خبرها