حمله‌ هوایی ارتش افغانستان 35 کشته و زخمی برجای گذاشت

حمله‌ هوایی ارتش افغانستان 35 کشته و زخمی برجای گذاشت
يکشنبه 30 شهريور 1399 - 13:12

مقامات محلی در ولایت قندوز می‌گویند که در پی دو حمله هوایی نیروهای دفاعی در شهرستان خان‌آباد این ولایت ۲۰ تن از جمله غیرنظامیان کشته و ۱۵ تن دیگر زخمی شده اند.

العالم - جهان اسلام

به گفته مقامات محلی ولایت قندوز در نتیجه حمله نیروهای هوایی ارتش افغانستان به غیرنظامیان تلفانی وارد شده است.

«عصمت الله مرادی»، سخنگوی والی قندوز در گفت‌وگو با خامه پرس گفت که حوالی ساعت ۱۰:۰۰ پیش از ظهر روز (شنبه، ۲۹ شهریور) به یک مخفیگاه طالبان در روستای «سید رمضان» در نیک‌پای دره در حوالی شهرستان خان‌آباد این ولایت حمله هوایی از سوی نیروهای دفاعی افغانستان صورت گرفت.

مرادی گفت که حمله دوم هنگامی صورت گرفت که ساکنان محل برای بیرون کشیدن اجساد به منطقه رفته بودند.

بر اساس گفته‌های وی بررسی‌های ابتدایی نشان می‌دهد که در این رویداد ۲۰ تن از جمله غیرنظامیان کشته و ۱۵ تن دیگر زخمی شده‌اند.

مرادی افزود که این منطقه تحت کنترل گروه طالبان قرار دارد و آن‌ها تاکنون جزییات دقیق تلفات را دریافت نکرده اند.

در همین حال، وزارت دفاع ملی افغانستان در بیانیه‌ای کشته شدن غیرنظامیان در حملات هوایی را رد و اعلام کرد که تحقیقات پیرامون این حادثه آغاز شده‌است.

بر اساس گفته مقامات وزارت دفاع افغانستان، در این حملات ۳۰ تن از اعضای طالبان کشته شده‌اند.

از سویی دیگر ذبیح الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان در این باره گفته است که تمامی قربانیان (۲۳ تن) غیرنظامیان هستند و هیچ عضویی از طالبان کشته نشده است.

خشونت‌ها در افغانستان در حالی افزایش یافته است که گفت‌وگوهای بین‌الافغانی میان هیات مذاکره کننده دولت افغانستان و طالبان روز شنبه هفته گذشته در دوحه ، پایتخت قطر افتتاح شد.

پربیننده ترین خبرها