رئیس جمهور لبنان: «مصطفی ادیب» خواستار رایزنی فراگیر برای تشکیل دولت شده است/ تاکید بر لزوم حل مشکلات از طریق قانون اساسی

رئیس جمهور لبنان: «مصطفی ادیب» خواستار رایزنی فراگیر برای تشکیل دولت شده است/ تاکید بر لزوم حل مشکلات از طریق قانون اساسی
دوشنبه 31 شهريور 1399 - 15:25

رئیس جمهور لبنان در سخنرانی گفت: نخست‌وزیر مکلف رایزنی فراگیر را مطرح و تشکیل کابینه، بدون توافق بر سر آن را رد کرده است

العالم - لبنان

میشل عون امروز در سخنانی درباره آخرین تحولات مربوط به پرونده تشکیل دولت جدید گفت با سرسخت تر شدن مواضع به نظر می‌رسد دورنمایی برای حل نزدیک این مسئله در آینده نزدیک وجود ندارد.

وی یادآور شد که دور کردن فراکسیون‌های پارلمانی از ساختار دولت جایز نیست و قانون اساسی اجازه تخصیص هیچ وزارتی به هیچ‌یک از طایفه‌ها را نمی دهد و سختگیری نتیجه‌ای جز تشدید بحران ندارد.

وی یادآور شد: تفاهم‌ بر اساس قانون اساسی باعث ایجاد ثبات می‌شود.

میشل عون خاطرنشان کرد: وعده گفت‌وگو را بعد از تکمیل این مرحله داده‌ام و چیزی که در این برهه باید انجام داد تشکیل دولت است، ما نظر خود را مطابق با قانون اساسی بیان می کنیم، خواستار حذف سهمیه‌بندی هستم و وزارت‌خانه‌های حاکمیتی نیز باید برای همگان اختصاص یابد.

رئیس جمهور لبنان یادآور شد: هر طایفه‌ای تعداد مشخصی دارد و تغییر از طریق روسا انجام می‌شود، وقتی درباره تغییر نظام( ساختار) صحبت می‌کنیم همه مسائل باید بررسی شود.

عون با اشاره به اینکه تمامی احزاب به نخست‌وزیر مکلف کمک می‌کنند، افزود: راهکار همه مسائل نزد من نیست بلکه نزد گروه‌ها است و آنها باید با هم تفاهم داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد که با مکرون درباره تشکیل دولت رایزنی کردیم اما ما لبنانی ها هستیم که دولت را تشکیل می‌دهیم.

میشل عون در پاسخ به این سوال که اگر توافق بر سر تشکیل دولت انجام نشود، چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: به جهنم خواهیم رفت.

پربیننده ترین خبرها