انتقاد تند البطش از کشورهای عربی: «اتحادیه عرب» پوششی برای عادی سازی است

سه شنبه 1 مهر 1399 - 21:47

عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت که اتحادیه عرب هیچ اقدامی برای جلوگیری از عادی سازی روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی و حمایت از آرمان فلسطین انجام نداده است.

العالم – فلسطین

خالد البطش که مسئول اداره روابط ملی این جنبش نیز هست در گفت و گو با برنامه "ضیف و حوار" شبکه خبری العالم افزود: تشکیلات خودگردان فلسطین برای آنکه کشورهای عربی را به محکوم کردن عادی سازی روابط و جلوگیری از آن وادار کند، تلاش کرد اما موفق نشد.

وی ادامه داد: اتحادیه عرب به پوششی برای مشروعیت بخشیدن به عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی و به رسمیت شناختن این رژیم تبدیل شده است که بهترین گواه بر این مدعا، موضعش در قبال اوضاع فلسطین، سوریه و لیبی، سکوت در برابر محاصره 14 ساله غزه، جنایات رژیم صهیونیستی علیه اهالی قدس و کرانه باختری و موضوع الحاق اغوار به رژیم صهیونیستی و محاصره مردم آن است.

البطش با انتقاد از اتحادیه عرب گفت: این اتحادیه از تامین مالی تشکیلات خودگردان فلسطین برای پوشش هزینه های مردم کرانه باختری و غزه خودداری می کند در حالیکه میلیاردها دلار به آمریکا و رژیم صهیونیستی می پردازد، لذا می توانیم بگوییم که به پوششی برای عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

وی گفت که این اتحادیه طراح طرح صلح عربی است که شبیه نوعی اعلامیه بالفور عربی برای اسرائیل است و به وسیله آن رژیم صهیونیستی را به رسمیت می شناسد که این اقدام از نظر جنبش جهاد اسلامی فلسطین مردود است.

پربیننده ترین خبرها