مقابله با اعتراضات ضد نژادپرستی در آمریکا/ برقراری منع رفت و آمد در لوئیزویل

مقابله با اعتراضات ضد نژادپرستی در آمریکا/ برقراری منع رفت و آمد در لوئیزویل
چهارشنبه 2 مهر 1399 - 22:33

شهردار لوئیزویل برای پیشگیری از برگزاری تجمع اعتراض آمیز به نژادپرستی در این شهر روز چهارشنبه منع رفت و آمد ۷۲ ساعته اعلام کرد.

العالم ـ آمریکا

شبکه خبری لوئیزویل (WDRB) گزارش داد، "گرگ فیشر" شهردار لوئیزویل اعلام کرد که از ساعت ۹ شب چهارشنبه به مدت ۷۲ ساعت در این شهر منع رفت و آمد برقرار خواهد شد اما این قوانین شامل معافیت‌هایی برای سر کار رفتن و خدمات پزشکی می‌باشد.

منع رفت و آمد در لوئیزویل در حالی برقرار می‌شود که دادستان کل کنتاکی با هیئت منصفه وارد شور شده تا تصمیم بگیرند که آیا باید علیه پلیسی که "برونو تیلر" جوان سیاه پوست آمریکایی را در ماه مارس (فروردین) به ضرب گلوله کشته بود، اعلام شکایت کنند یا نه؟

شهردار لوئیزویل از ترس تجمع معترضان و گسترش اعتراضات به نژادپرستی در شهر تصمیم گرفت تا در زمان اعلام حکم و تصمیم دادگاه، منع رفت و آمد در شهر برقرار کند.

فیشر در توجیه تصمیم خود گفت: ما باید برای (برخورد) با اجتماعات بزرگ برنامه ریزی کنیم. هدف ما تضمین شرایط برای مردم به منظور بیان حقوق اولیه خود هستند.

شهردار لوئیزویل همچنین روز سه شنبه با امضای دو فرمان که به وی امکان می‌دهد از هر یک از اختیارات اضطراری خود استفاده کند، وضعیت اضطراری در شهر اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، به دنبال قتل بی رحمانه فلوید شهروند سیاه پوست آمریکایی توسط پلیس موجی از اعتراضات مردمی به بی عدالتی در کشور و مخالفت با رفتارهای خشونت آمیز در سراسر آمریکا به راه افتاده و با گذشت بیش از سه ماه از این حادثه همچنان برخی از شهرهای از جمله پورتلند شاهد اعتراضات به نژادپرستی است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا برای مقابله با معترضان بیش از صد مامور فدرال را برای سرکوب اعتراضات فرستاد و این اقدام وی به اعتراضات دامن زده است.

پربیننده ترین خبرها