حمله پلیس آمریکا به معترضان ضد بی‌عدالتی با گلوله‌های پلاستیکی

حمله پلیس آمریکا به معترضان ضد بی‌عدالتی با گلوله‌های پلاستیکی
پنج‌شنبه 3 مهر 1399 - 03:11

اعلام رأی عدم مجازات برای دو مأمور قاتل زن سیاهپوست در «لوییویل» باعث آغاز تظاهرات گسترده در این شهر شد که مشت آهنین پلیس آمریکایی را در پی داشت.

العام-آمریکا

شهر «لوییویل» واقع در ایالت کنتاکی روز چهارشنبه (به وقت محلی) شاهد درگیری نیروهای امنیتی ایالات متحده با معترضان به نژادپرستی و خشونت پلیس آمریکایی با رنگین‌پوستان بود.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» مأموران فدرال آمریکا و نیروهای گارد ملی لوییویل که از ساعات آغازین روز چهارشنبه در این شهر مستقر شده بودند، با گلوله‌های پلاستیکی و تجهیزات ضد شورش به معترضان حمله کردند.

رأی دادستان کل ایالت کنتاکی مبنی بر اینکه خشونت مرگبار دو افسر پلیسی که «بِرونا تیلور» زن سیاهپوست را چند هفته پیش در لوییویل به قتل رسانده بودند، مجازات نخواهند شد عامل اصلی خشم و انزجار ساکنان این شهر بود.

تیلور ۲۶ ساله که یک تکنسین پزشکی سیاه پوست بود، ۱۳ مارس ۲۰۲۰ در حمله نیروهای پلیس لوئیزویل به آپارتمان محل اقامتش و در جریان درگیری بین آنها با نامزدش کشته شد.

بر این اساس، بر اثر شلیک گلوله‌های پلاستیکی توسط نیروهای امنیتی به معترضان، چند نفر مصدوم شدند و پلیس نیز تعداد زیادی از شرکت‌کنندگان در این تظاهرات را بازداشت کرد.

به نوشته اسپوتنیک، تصاویر منتشر شده از لوییویل بعد از اعلام رأی دادگاه درباره قاتلان زن سیاهپوست، خودروهای زرهی گارد ملی در این شهر مشغول گشت‌زنی شدند.

قتل «جورج فلوید» شهروند سیاه‌پوست آمریکایی به دست پلیس سفید پوست این کشور، هفته‌هاست که اعتراضات سراسری در آمریکا و حتی در کشورهای غربی دیگر را علیه خشونت پلیس و نژاد پرستی به همراه داشته است.

پیش از این، در اعتراضات ضدنژادپرستی در تگزاس یک معترض به ضرب گلوله کشته شد و در سیاتل معترضان با نیروهای پلیس درگیر شدند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها