افشاگری المسیره درباره دخالت های آمریکا در یمن

افشاگری المسیره درباره دخالت های آمریکا در یمن
پنج‌شنبه 3 مهر 1399 - 12:50

شبکه «المسیره» یمن اخیراً اسنادی را که گفته می شود بسیار محرمانه است، منتشر کرده که برخی از آنها از سوی سفارت آمریکا در صنعا در دوره قبل از انقلاب 21 سپتامبر 2014 صادر شده است.

العالم درگوشی

این اسناد که برخی از آنها از سوی سفارت آمریکا در صنعاء و و برخی دیگر از سوی "دستگاه امنیت ملی یمن" قبل از انقلاب ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۴ منتشر شده، از دخالت های گسترده سفارت آمریکا در یمن در امور داخلی این کشور پرده برمی دارد.

مساله مهم دخالت آشکار و وقیح آمریکا درحاکمیت همه کشورها و نیز کشورهای عربی به منظور تضمین منافع خود و تضمین بقای مزدوران خود درآن کشورها به منظور حفاظت از منافع آمریکاست که کم ترین آن غارت ثروت های آن کشورهاست.همان وضعیتی که صدام را به سمت جنگی فجیع علیه جمهوری اسلامی ایران سوق داد.

مزدوران آمریکا و با تشویق عوامل صهیونیستی آمریکایی از شش سال پیش ، جنگی شدید را علیه یمن به راه انداخته اند که خشک و تر با هم در آن سوخته اند و همه ساختارهای این کشور را که بر دریایی از نفت واقع شده است، ویران کرده است.

یکی از اسناد فوق العاده محرمانه صادر شده از سفارت آمریکا، از دخالت آشکار آمریکا در امور امنیتی و نظامی یمن پرده برمی دارد و نشان می دهد که «جرالد فایرستیان» سفیر پیشین آمریکا در یمن دستوراتی درباره انتقال «یگان مبارزه با تروریسم» از وزارت کشور به وزارت دفاع داده است.

از جمله دستورات امنیتی نظامی آمریکا به دولت منحل شده یمن قبل از انقلاب 21 سپتامبر 2014 ، اکتفا به یگان های سمبلیک در داخل یمن با هدف تشکیل نیروهای امنیتی مرزی دریایی و زمینی یمن بوده است و در برخی از اسناد، سفارت آمریکا، تصمیمات حاکمیتی را درخصوص انتصاب برخی از فرماندهان نظامی درسمت های مختلف از جمله فرمانده جدید نیروهای عملیات ویژه و معاون وی و معاون رئیس ستاد کل ارتش صادر کرده است.

همچنین سند صادر شده از دستگاه امنیت ملی رژیم سابق یمن، از تداوم نابودی سامانه های دفاع هوایی و در رأس آن موشک‌های «سام» و «استرلا» که ساخت روسیه است ، پرده برمی دارد و نشان می‌دهد که همه این اقدامات با هماهنگی و نظارت کامل آمریکا انجام شده است.

آمریکا و اسرائیل همواره به دنبال تضعیف اقتدار دفاعی یمن بوده اند و محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله یمن و رئیس هیات صنعاء در مذاکرات سیاسی گفته است که یمن در آغاز حمله، قدرتی برای ساخت بالگرد و حتی یک موشک را نداشت و دراین شرایط ، ملت یمن ، سختی های جنگ را تحمل کردند و امروزه بخش های نظامی یمن اعم از سامانه موشکی و دفاع هوایی و بالگردها قدرت و توانایی بسیار دارد.

اسناد صادره از سوی دستگاه امنیت ملی نظام سابق یمن افشا می‌ کند که طرف آمریکایی فعالیت خود را در راستای خدمت به منافع امنیت ملی آمریکا و نیز رژیم اسرائیل و بدون توجه به منافع یمن تنظیم کرده است، همان طور که اکنون نیز شاهد هستیم امروزه نیز اسرائیل با کمک امارات اشغالگر ، به دنبال نفوذ و جای پایی برای خود در یمن است.

عبدالسلام روز سه شنبه گذشته گفته بود که امریکایی ها و نظام های سعوید و اماراتی از این رو به راه کار جنگ علیه یمن روی آوردند که دریافتند که یمن به سمت استقلال می رود.

وی افزود: رژیم اسرائیل نیز با پول های عربستان و امارات درجنگ شرکت دارد.

وی با اشاره به حضور آمریکایی ها در یمن قبل از انقلاب 21 سپتامبرگفت : قبل از انقلاب 21 سپتامبر 2014 ، بیش از 120 نظامی تفنگدار آمریکایی درداخل سفارت آمریکا در صنعاء حضور داشتند و پایگاه العند نیز در کنترل آنان بود.

آمریکا و اسرائیل و مزدوران آن ها در منطقه از قدرت گرفتن ملت های منطقه هراس دارند و از طریق عناصر تروریست خود به ویژه عراق ، یمن و سوریه و مهجز کردن آن ها به سلاح و نیز از طریق دخالت نظامی مستقیم در یمن ، تلاش می کنند تا همچنان سلطه خود را بر این کشورها از طریق دولت های وابسته و مزدور حفظ کنند.

همان طور که عبدالسلام گفته است استقلال و رهایی از وابستگی به آمریکا و قیمومیت عربستان سعودی، جز از طریق مبارزه و مقاومت حاصل نخواهد شد.

وی دراین باره گفته است که " مقاومت مردم یمن طی 6 سال تجاوز، مدرسه ای نظامی ، سیاسی ، مردمی و تاریخی بود که نسل های آینده از آن صحبت خواهند کرد".

وی گفت با وجود بحران، ملت یمن ، در موضع و جایگاه برتر قرار دارد و موضع مردم یمن در ایستادن کنار فلسطین و مخالفت با اسرائیل و استکبار آمریکا نشان دهنده عزت و کرامت آن هاست و اگر انقلاب 21 سپتامبر در یمن نبود، آمریکایی ها قطعا تلاش می کردند تا یمن را به کشوری تبدیل کنند که در مسیر عادی سازی روابط با اسرائیل حرکت می کنند.

پربیننده ترین خبرها