نشست خبری مشترک وزرای خارجه روسیه و ایران؛

لاوروف: با وجود تهدیدات واشنگتن، به همکاری اقتصادی با ایران ادامه می دهیم/ ظریف:روسیه و چین نقش بسیار مهمی در مقابله با اقدامات فراقانونی آمریکا ایفا کردند

لاوروف: با وجود تهدیدات واشنگتن، به همکاری اقتصادی با ایران ادامه می دهیم/ ظریف:روسیه و چین نقش بسیار مهمی در مقابله با اقدامات فراقانونی آمریکا ایفا کردند
پنج‌شنبه 3 مهر 1399 - 18:55

وزیر امور خارجه روسیه گفت تهران و مسکو صریحاً تلاش آمریکا برای محدودیت دائم تسلیحاتی علیه ایران را مردود می‌دانند.

العالم- ایران

به گزارش العالم، لاوروف در نشست خبری مشترک با «جواد ظریف» همتای ایرانی خود در مسکو گفت، روسیه با وجود تهدیدات واشنگتن، به همکاری اقتصادی با ایران از جمله در زمینه انرژی هسته‌ای ادامه خواهد داد.

سرگئی لاوروف با تأکید بر این‌‌که تحریم تسلیحاتی ایران کمتر از یک ماه دیگر پایان خواهد یافت، گفت نمی‌توان هیچ کشوری را از همکاری با ایران منع کرد.

وی همچنین اعلام کرد در نشست دوجانبه با ظریف، درباره فرآیند سیاسی در سوریه و نیز مبارزه با تروریست‌ها گفت‌وگو کرده اند.

وزیر خارجه روسیه اظهار داشت، روند "آستانه" سطح خشونت در سوریه را عملاً کاهش داده است.

"محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این نشست خبری مشترک، روابط اقتصادی دوجانبه ایران و روسیه را خوب ارزیابی کرد و گفت: آمریکایی‌ها کشورهای جهان را تهدید کرده‌اند که در صورت همکاری با ایران تحریم خواهند شد.

ظریف افزود: امیدواریم در ماه اکتبر که روسیه ریاست شورای امنیت را برعهده می‌گیرد شاهد نقش مثبت این کشور در حفظ اعتبار شورای امنیت و مقابله با حرکت‌های خلاف قانون آمریکا باشیم.

وی گفت: گفت‌وگوی خوبی درباره مسائل برجام و نقش روسیه در حفظ برجام و در مقابله با اقدامات فراقانونی آمریکا و سوء استفاده آمریکا از سازوکار شورای امنیت که با اجماع جامعه جهانی و حرکت یکسان ۱۳ عضو از اعضای شورای امنیت مواجه شد و شکست خورد، داشتیم. روسیه و چین نقش بسیار مهمی را ایفا کردند و از این نقش قدردانی می‌کنیم.

وی همچنین گفت: درباره مسائل منطقه از جمله درخصوص سوریه و افغانستان گفت‌وگو کردیم. ما به روند آستانه تعهد داریم و با روسیه هم نظر هستیم که ضرورت احترام به تمامیت ارضی و حاکمیت کشورها اساسی‌ترین موضوع در منطقه است.

محمد جواد ظریف، عصر دیروز در سی و یکمین سفر خود به روسیه به عنوان رئیس دستگاه دیپلماسی و در چهارمین سفر در شش ماه اخیر وارد مسکو شد.

پربیننده ترین خبرها