حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا/ استقلال 1 ـ پاختاکور 2/ داور پنالتی مسلم برای استقلال را نگرفت

حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا/ استقلال 1 ـ پاختاکور 2/ داور پنالتی مسلم برای استقلال را نگرفت
شنبه 5 مهر 1399 - 21:09

مسابقه تیم های فوتبال استقلال ایران و پاختاکور ازبکستان در چهارچوب مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا با نتیجه دو بر یک به پایان رسید و آبی پوشان پایتخت با تیر خلاص داور از لیگ قهرمانان حذف شدند.

العالم ـ ایران ـ ورزشی

تیم فوتبال استقلال تهران از ساعت ۲۱:۱۵ دقیقه به وقت تهران در ورزشگاه الجنوب و در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به مصاف پاختاکور ازبکستان رفت.

دقیقه 25: شیخ دیاباته در مصافی تک به تک با دروازه بان پاختاکور نتوانست دروازه این تیم را باز کند و توپ پس از برخورد با دروازه بان به کرنر رفت.

دقیقه 32: علی کریمی ضربه کاشته پشت محوطه جریمه را که یاران پاختاکور روی مهدی قایدی خطا کرده بودند، با ضربه تماشایی وارد درازه حریف کرد.

دقیقه 36: حرکت تکنیکی مهدی قایدی او را در آستانه تک به تک با دورازه بان قرار داد که در نهایت یاران پاختاکور آن را دفع کردند.

دقیقه 43: یاران پاختاکور روی ارسال بلند و با ضربه سر چران در محوطه جریمه به گل تساوی دست یافتند.

دقیقه 47: اشتباه مدافعان استقلال، یاران پاختاکور را در موقعیت تک به تک با حسینی قرار داد که دردیوک گل برتری تیمش را به ثمر رساند.

دقیقه 54: فرار مهدی قایدی، او را در موقعیت تک به تک با دروازه بان قرار داد اما ضربه وی را مدافع پاختاکور در حالی که دروازه بان را جا گذاشته بود، دفع کرد.

دقیقه 55: ارسال خوب مهدی قایدی را شیخ دیاباته در موقعیتی عالی نتوانست به گل تبدیل کند و دروازه بان پاختاکور ضربه وی را مهار کرد.

دقیقه 80: برخورد توپ به دست بازیکن پاختاکور در محوطه جریمه که داور عمانی پنالتی مسلم برای استقلال را نگرفت.

دقیقه 81: موقعیت تک به تک را شیخ دیاباته با بی دقتی به اوت فرستاد.

بازی استقلال ایران و پاختاکور ازبکستان در نهایت با نتیجه 2 بر 1 به نفع ازبک ها به پایان رسید و استقلال با تیر خلاص داور از لیگ قهرمانان آسیا حذف شد.

داور: احمد ابولکر الکف( عمان)

کمک داوران: ابوبکر الامیری، رشید حامد( عمان)

کارت زرد:ارسلان مطهری، محمد دانشگر، آرش رضاوند، میلاد زکی پور، مهدی قائدی ( استقلال)ایگور کریمتس، سفیف، سوینوف ( پاختاکور)

کارت قرمز:-

گل: علی کریمی( دقیقه 32 ) برای استقلال دراگان سران( دقیقه 44) دردیوک( دقیقه 46) برای پاختاکور

استقلال قرار بود با الهلال عربستان رودر رو شود اما این تیم از سوی کنفدراسیون فوتبال به دلیل مبتلا شدن جمع کثیری از بازیکنانش به ویروس کرونا، از لیگ قهرمانان کنار گذاشته و پاختاکور جانشین آن شد.

«مجید نامجومطلق» سرمربی آبی‌پوشان پایتخت برای این دیدار از ترکیب زیر بهره می‌برد:

سیدحسین حسینی، میلاد زکی‌پور، روزبه چشمی، عارف غلامی، علی کریمی، شیخ دیاباته، فرشید اسماعیلی، مهدی قایدی، مسعود ریگی، محمد دانشگر و امیر ارسلان مطهری

ترکیب تیم فوتبال پاختاکور ازبکستان

نماینده ازبکستان در دیدار با استقلال ایران، با ترکیب الدوربک سویونوف، حاجی اکبر علی‌جونوف، انزور اسماعیلوف، ایگور کریمتس، فرخ صیفی‌اف، اودیل هامروبکوف، سردار سوبیرخوجائف، دوستونبک خامداموف، دراگان چران، جلال‌الدین ماشاریپوف و ارن دردیوک به میدان رفته است.

نگرانی نامجو مطلق و وعده مربی هلندی پاختاکور

مجید نامجومطلق، سرمربی استقلال در نشست خبری این دیدار از مصدومیت چند بازیکن تیمش و همینطور خستگی برخی از آنان ابراز نگرانی کرد. او گفت: چند بازیکن مصدوم داریم که امیدواریم بازیکنان‌مان به بازی برسند. مقداری هم خستگی در بازیکنان وجود دارد و باید روی ریکاوری و مسائل روحی و روانی کارهای لازم را انجام دهیم تا در بازی پیش رو موفق باشیم.

از جمله نکات جالب درباره سرمربی استقلال، سابقه او در قهرمانی با این تیم در آسیا است و اگر بتواند تیمش را تا قهرمانی آسیا هدایت کند، بعد از مرحوم پورحیدری به دومین استقلالی تبدیل خواهد شد که به عنوان مربی و بازیکن توانسته ارزشمندترین جام قهرمانی مسابقات باشگاهی در آسیا را تصاحب کند.

اگر چه استقلال به عنوان تیم دوم از گروهش صعود کرده اما مربی هلندی پاختاکور می‌داند که استقلال تیم شناخته شده و قدرتمندی در آسیا است. پیتر هویسترا از به چالش کشیدن استقلال در این دیدار می گوید: «بازی با استقلال یک بازی مهم برای ماست. آنها یک تیم فیزیکی و قدرتمند هستند اما ما هم تیمی فیزیکی داریم و می‌توانیم مقابل آنها مقاومت کنیم و این تیم را به زحمت بیندازیم. مطمئناً آنها را به زحمت خواهیم انداخت.»

پربیننده ترین خبرها