کتائب سیدالشهداء: کشور ما تنها با قطع پاهای اشغالگران پاک می‌شود

کتائب سیدالشهداء: کشور ما تنها با قطع پاهای اشغالگران پاک می‌شود
يکشنبه 6 مهر 1399 - 13:12

دبیرکل گروه مقاومت «کتائب سیدالشهداء» عراق طی پستی در توئیتر به تهدیدهای اخیر دولت ترامپ علیه نیروهای مقاومت این کشور واکنش نشان داد.

العالم - عراق

«ابوآلاء الولائی» دبیرکل گروه مقاومت «کتائب سیدالشهداء» عراق، امروز (یک‌شنبه - ۲۷ سپتامبر) طی پستی در توئیتر به تهدید اخیر واشنگتن علیه مقاومت عراق واکنش نشان داد.

وی تصریح کرد که عراق تنها با قطع پاهای اشغالگران پاک خواهد شد.

دبیرکل این گروه مقاومت نوشت: فریاد آمریکایی‌ها خوشحالمان می‌کند. هرچه قدر این فریادها بلندتر باشد، قطعا درد آنها بیشتر بوده است. پس در صورتی که گروه‌های مقاومت که حملات خود را آزمایش کرده‌اند، تلاش کامل خود را بر روی هدف قراردادن پایگاه‌های آنها قرار دهند، حال آنها چگونه خواهد بود؟

الولائی در ادامه نوشت: اگر نیروهای مقاومت به خروج آمریکا از عراق و اجرای مصوبه پارلمان عراق اعتماد داشتند منتظر می‌ماندند اما از قاتل شهدا انتظار وفای به عهد وجود ندارد. لذا سرزمین [عراق] تنها با قطع پاهای اشغالگران پاک خواهد شد.

«برهم صالح» رئیس جمهور عراق در نشست سران سه قوه این کشور که روز دوشنبه هفته پیش با رهبران احزاب و گروههای سیاسی عراق برگزار شد از تهدید دولت ترامپ به بستن سفارت آمریکا در بغداد و حمله به گروه‌های مقاومت عراق خبر داد و گفت که «مایک پامپئو» وزیرخارجه آمریکا یکشنبه درباره تداوم حمله به سفارت آمریکا، مراکز دیپلماتیک و کاروانهای نظامی آمریکا و ائتلاف موسوم به ضد داعش به او هشدار داده است.

صالح به نقل از پامپئو خبر داد که «دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، به صورت جدی، بستن سفارت [واشنگتن] در بغداد را بررسی می‌کند و برای انجام این کار، آماده است».

وزیر خارجه آمریکا در ادامه ادعاهای خود گفته بود که شاید ترامپ تصمیمی اتخاذ و «عملیات نابودی تمامی کسانی را آغاز کند که در حمله به نیروهای ما دست دارند».

صالح به نقل از پامپئو همچنین گفت که عملیات احتمالی آمریکا علیه «کتائب حزب الله» و«عصائب أهل الحق» خواهد بود.

افشای این تهدیدهای دولت ترامپ با پاسخ کوبنده بسیاری از گروه‌های مقاومت عراقی همراه شد و «اکرم الکعبی» دبیرکل جنبش النجباء عراق اتهام‌های آمریکا علیه گروه‌های مقاومت عراق مبنی بر حمله سفارتخانه‌ها را حربه واشنگتن برای شورانیدن افکار عمومی علیه مقاومت دانست و گفت که آمر این حملات، آمریکایی‌ها هستند.

وی پیشتر نیز طی پستی در توئیتر نوشت: پس از تهدیدهای بیهوده وزیر خارجه آمریکا به خوبی مشخص شد که [چگونه ] کسی که در حال خفگی است، لگد می‌اندازد و تلاش‌های مقاومت به ثمر نشسته و حاکمیت چپاول شده [عراق] را از چنگال آمریکایی‌ها بازپس گرفته است.

دبیر کل جنبش النجباء در ادامه ضمن تبریک گرفتن به نیروهای مقاومت و تشویق آنها به ادامه فعالیت‌هایشان نوشت: تهدیدات آنها ما را نخواهد ترساند و ما این راه را برنگزیدیم مگر اینکه آرزومند یکی از این دو نیکی بودیم: پیروزی یا شهادت.

وی درباره موضع گروه‌های مقاومت در قبال حمله به هیأت‌های دیپلماتیک در عراق نیز توضیح داد و گفت که النجباء و گروه‌های مقاومت معتقدند حمایت از مراکز دیپلماسی که به دنبال تقویت روابط عراق با دنیا هستند، حائط اهمیت است و کسانی که در عراق، بر عدم حمله به مراکز دیپلماتیک تأکید و تصریح دارند منظورشان سفارت شر آمریکا نبوده بلکه منظور آن‌ها مراکز دیپلماسی واقعی است.

او با اشاره به اظهارات مقامات آمریکایی، هدف از این اظهارات را برانگیختن افکار عمومی علیه مقاومت اسلامی دانست و گفت که واضح است که آمریکایی‌ها به مزدوران خود در گروهک‌هایی که آموزششان داده و آن‌ها را مجهز کرده‌اند، دستور داده‌اند تا به مناطق مسکونی اطراف سفارت آمریکا حمله کنند.

اکرم کعبی آمریکایی‌ها در عراق را اشغالگرِ دزد توصیف کرد که از لانه‌ای جاسوسی به «نام سفارت‌خانه» برای سرپوش گذاشتن بر جنایت‌های خود در عراق استفاده می‌کنند.

فارس

پربیننده ترین خبرها