مشروح/ سردار نیلفروشان در گفتگو با العالم:

امروز همه لوازم نابودی رژیم صهیونیستی از هر لحاظی فراهم است/ هنوز انتقام حاج قاسم گرفته نشده است/ آمریکا در شرایطی نیست که ایران را تهدید کند/ آمریکایی ها به زودی از منطقه اخراج می شوند/ عادی سازی روابط کشورهای عربی با اسرائیل منجر به نابودی صهیونیست ها می شود

امروز همه لوازم نابودی رژیم صهیونیستی از هر لحاظی فراهم است/ هنوز انتقام حاج قاسم گرفته نشده است/ آمریکا در شرایطی نیست که ایران را تهدید کند/ آمریکایی ها به زودی از منطقه اخراج می شوند/ عادی سازی روابط کشورهای عربی با اسرائیل منجر به نابودی صهیونیست ها می شود
يکشنبه 6 مهر 1399 - 20:16

معاون عملیات سپاه گفت: قطعا ما بعنوان پاسداران انقلاب اسلامی در اشراف اطلاعاتی کامل تحرکات رژیم اشغالگر را در خلیج فارس لحظه به لحظه رصد و هر فعالیتی را نگاه و محاسبه می کنیم از همین رو کشورهایی که ارتباطشان را علنی کردند بیشتر رصد می شوند.

العالم _ ایران / سیاسی

سردار سرتیپ «عباس نیلفروشان» معاون عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور در شبکه العالم، به بررسی تازه ترین تحولات منطقه پرداخت.

وی ضمن تبریک هفته دفاع مقدس به همه آزادگان جهان اظهارداشت: پس از 4 دهه جنگ های متعددی که استکبار جهانی در غرب آسیا به وجود آورد، مثل جنگ افعانستان، جنگ های خلیج فارس، جنگ های لبنان و غزه و ... هزینه های سنگینی از همه جهات پرداخت کرد از همین رو استکبار به دنبال راه چاره ای بود تا بتواند در کشورهای اسلامی نفوذ کاملی داشته باشد و بتواند به اهداف خود برسد که هدف اصلی آن ها محافظت از رژیم منحوس صهیونیستی بود اما با هزینه کمتر به همین جهت استکبار به دنبال راه اندازی نیروهایی رفت که حس جهادی دارند اما منحرف هستند مثل گروهک تروریستی داعش و سایر نیروهای منحرف از همین رو هدف آن ها سازماندهی و تشکیل این چنین گروه ها بود تا در مقابل جبهه مقاومت و انقلاب اسلامی قرار بگیرند زیرا طبیعی است که نیروهای مقاومت نیروهای ذخیره اسلام و دشمن بالقوه صهیونیست ها هستند.

معاون عملیات سپاه افزود: استکبار به دنبال تخریب و متلاشی کردن مقاومت بود تا بلاد اسلامی از بین بروند و منابع مسلمانان نیز کاهش یابد تا امنیت صهیونیست ها حفظ شود از هیمن رو آن ها دنبال این بودند که با کمترین هزینه به اهداف شومشان برسند و می دانستند از هر طرف کشته شود به نفعشان هم خواهد بود به همین جهت آن ها بر افکار تند وهابی گری و سلفی گری سرمایه گذاری و منحرفین را سازمان دهی کردند تا در مقابل جبهه مقاومت و حرکت طوفانی انقلاب اسلامی قرار بگیرند.

سردار نیلفروشان ادامه داد: استکبار مشکل اساسی در منطقه داشت و آن این بود که آن ها در حوزه جنگ سرد توانایی مقابله با مقاومت را نداشتند از همین رو نیروهای تروریستی را به گونه ای طراحی کردند که مدل جهادی پیاده شود. آن ها را وارد جنگ کردند و توانستند در عراق و سوریه نفوذ کنند به گونه ای که سوریه در معرض سقوط قرار داشت و از طرفی داعش به نزدیکی بغداد نیز رسیده بود اما نیروهای مقاومت سازماندهی شدند و حاج قاسم با تفکر خود توانست نقشه آن ها را منهدم کند و محور مقاومت با صلابت و محکم در برابر تروریست هایی که برای تحقق اهداف استکبار در منطقه تشکیل شده بود ایستادگی کرد از همین رو راهبرد اصلی آمریکا در منطقه با شکست داعش ادامه پیدا کرد.

جبهه مقاومت سازماندهی بسیار خوبی برای مقابله با تحرکات آمریکا و صهیونیست ها در منطقه دارد

وی یادآور شد: باید به این نکته نیز توجه داشته باشیم که استکبار درصدد جبران این شکست ها است اما پیش بینی بنده این است که سال ها طول می کشد که بتواند این شکست ها را جبران کند زیرا نقشه آن ها بر آب شده است.

معاون عملیات سپاه با بیان اینکه جبهه مقاومت سازماندهی بسیار خوبی برای مقابله با تحرکات آمریکا و صهیونیست ها در منطقه دارد، یادآور شد: حشدالشعبی در عراق به گونه ای شکل گرفته که هرگونه حرکت داعش را در نطفه خفه می کند.

محور مقاومت امروز در اوج قدرت خود اکنون بسیار توانمند و قدرتمند است

وی با اشاره به این نکته که محور مقاومت قادر است کلیه نقشه های دشمن را متلاشی کند، تاکید کرد: محور مقاومت امروز در اوج قدرت خود اکنون بسیار توانمند و قدرتمند است.

سردار نیلفروشان با بیان این نکته که نقشه های دشمن از سر ضعف و استیصال صورت می گیرد اما در مقابل مقاومت با روحیه و قدرت در مقابل آن ها ایستاده است بیان داشت: انقلاب اسلامی و محور مقاومت در اوج قدرت در آستانه فتح نهایی قله هستند و با مقاومت فعال از این مرحله نیز عبور می کنیم.

محور مقاومت از مرزهای ایران عبور کرده است

معاون عملیات سپاه با اشاره به این نکته که صهیونیست ها برای مقابله با مقاومت در اشتباه کامل به سر می برند یادآور شد: محور مقاومت از مرزهای ایران عبور کرده است و رژیم صهیونیستی در اشتباه کامل به سر می برد و فکر می کند که جبهه مقاومت تنها در ایران است که این موضوع کاملا اشتباه است. تفکر مقاومت اکنون صادر شده و بر قلب آزادی خواهان جهان نشسته است.

امروز همه لوازم نابودی رژیم صهیونیستی از هر لحاظی فراهم است

وی تاکید کرد: امروز همه لوازم اسقاط رژیم صهیونیستی از هر لحاظی فراهم است فقط شرایط کافی لازم است تا استارت برای نابودی اسرائیل زده شود.

عادی سازی روابط بعضی از حکومت های عرب با رژیم صهیونیستی منجر به نابودی صهیونیست ها می شود

سردار نیلفروشان با اشاره به روند عادی سازی برخی حکومت ها عربی با اسرائییل یاداور شد: شرایط کنونی و سازش بعضی از حکومت های عرب با رژیم صهیونیستی در واقع به نابودی این رژیم کمک می کند زیرا ما سال ها باید تبلیغ می کردیم تا به مردمان منطقه بگوییم که حاکمانشان دست نشانده اسرائیل هستند اما اکنون شرایطی فراهم شده تا ملت ها بیدار شوند از همین رو مردم منطقه متوجه خیانت حاکمان خود شده اند.

رژیم اشغالگر در محاصره مقاومت دست و پا می زند

معاون عملیات سپاه درباره حضور ایران در منطقه بیان داشت: با توجه به اینکه در سخترین شرایط جمهوری اسلامی ایران دوشادوش مردم سوریه و عراق جنگیده و از آن ها حمایت کرده است عمق رابطه خوبی بین کشورها صورت گرفته است. آیا عمق روابطی که بین محور مقاومت و مردم منطقه به وجود آمده به همین سادگی قطع می شود؟ این طور نیست این اوهام رژیم اشغالگر است و آن ها در محاصره مقاومت هستند و تنها دست و پا می زنند.

ما عملا علائم نابودی رژیم اشغالگر را می بینیم/ به هر ملت مظلومی برای مقابله با رژیم صهیوینستی کمک می کنیم

وی تاکید کرد: ما عملا علائم نابودی رژیم اشغالگر را می بینیم و به آن نزدیک می شویم، آن ها هر قدمی که بر می دارند به نابودی نزدیکتر می شوند. ما محکم در پایگاه های خودمان استوار هستیم و به هر ملت مظلومی برای مقابله با رژیم صهیوینستی کمک می کنیم.

سردار نیلفروشان یادآور شد: ما حضورمان در سوریه کاملا قانونی است و با قرارداد بلند مدتی که بین ایران و سوریه منعقد شده صورت گرفته و این موضوع نیز به دعوت دولت سوریه برای همکاری بین دو کشور صورت پذیرفته است عمق راهبردی چندین ساله دارد و طبق قرارداد اجرایی می شود.

آمریکایی ها به زودی از منطقه اخراج می شوند

معاون عملیات سپاه اظهارداشت: حضور آمریکایی ها در شمال سوریه اشغالگرانه است و درحال دزدی منابع ملت سوریه هستند. تاریخ گواه می دهد که آمریکایی ها در منطقه ماندگار نیستند و با توجه به اشتباه راهبردی که در ترور شهید بزرگوار سلیمانی صورت دادند قطعا به زودی از منطقه اخراج می شوند.

سردار نیلفروشان گفت: ما یک ضرب المثل فارسی داریم که می گوید اگر گربه جایی گرفتار شود راه فرار نداشته باشد چنگ می زند و امروز شرایط آمریکا در منطقه به همین شکل است و در حصار مقاومت است. آمریکا در منطقه با فشار زیادی از جانب مقاومت مواجه شده و در محاصره کامل محور مقاومت قرار دارد.

وی افزود: روزگاری ما آرزو داشتیم آمریکا نزدیک شود اما امروز آنها در دستان ما هستند و قطعا آمریکایی ها از لحاظ امنیتی در شرایط سختی هستند چون در منطقه ما هستند و این حصر مقاومت از لحاظ اقتصادی بر سر فشار بر روی آن ها است.

ما قصد کشتن نیروهای آمریکایی در عین الاسد را نداشتیم/ هدف شکستن هیمنه آمریکا بود

سردار نیلفروشان با بایان اینکه اگر 40 سال پیش آمریکا به کشوری تشر می زد ممکن بود آن کشور ساقط شود اما امروز آمریکا دیگر آن توان را ندارد بیان داشت: امروز در شمال شرق سوریه محور مقاومت سازوکار لازم برای دفاع از سرزمینشان را دارد و فقط منتظر شرایط لازم است تا از ابزار خود استفاده کنند همچنین ما در ماجرای عین الاسد قصد زدن سربازان آمریکایی را نداشتیم و تنها می خواستیم هیمنه آمریکا را بشکنیم که صورت گرفت و قصد گرفتن تلافات انسانی نداشتیم و گرنه مختصات لازم سوله های نیروی انسانی داشتیم و ما مصمم هستیم از مردم منطقه دفاع کنیم و بر این عهد و پیمان خود هستیم.

وی افزود : حضرت امام جمله ای فرمودند ای ستمدیده ها به پا خیزید و از ابر قدرت ها نهراسید که این قرن به خواست خداوند قادر قرن غلبه مظلومین بر مستکبرین و پیروزی حق علیه باطل است . جالب است بدانید هر وعده ای که امام داده اند محقق شده و قطعا پیروزی مظلومین بر مستکبرین در این قرن حتمی است.

در صورت لزوم کل اراضی مستکبرین را می شکنیم/ شرایط منطقه در وضعیتی نیست که خطایی از آمریکا سر بزند

معاون عملیات سپاه پاسداران با بیان اینکه ، مصمم هستیم از دستاورد های انقلاب دفاع کنیم و هیچگاه شروع کننده جنگ نیستیم گفت: اگر مورد تعرض واقع بشویم سراسر هجوم می شویم و تمام اراضی مستکبرین را در هم می شکنیم اما شروع کننده نیستیم.

مرگ سیاسی آمریکا...

سردار نیلفروشان گفت : امروز آمریکایی ها با شرایطی که دارند تنها فضاسازی می کنند و بازخورد تبلیغاتی دارند و امروز شرایط منطقه در وضعیتی نیست که خطایی از آمریکا سر بزند. آمریکا با رفتارهای غیر معقول خود آبروی خود برده است و امروز در خود خیابان های آمریکا مرگ بر آمریکا می گویند و در آستانه جنگ داخلی هستند، ترامپ حتی در سخنرانی خود گفت قطعا من پیروز انتخاباتم و اگر این نباشد تقلب شده است ، این یعنی مرگ سیاسی آمریکا، آمریکایی که روزگاری وانمود می کرد مهد لیبرال دموکراسی دنیاست و نقطه آمال و آرزوهای برخی غرب زده ها در جوامع اسلامی بود این روزها دیگر به شرایط خود افتخار نمی کند و و واژگانشان هیچ بویی از دموکراسی نبرده است ، هم اکنون چند میلیون نفر در آمریکا گرسنه هستند و یا چند میلیون نفر بیکار هستند ، آمار کشته های کرونا در آمریکا هم در راس همه کشورهای دنیاست.

آمریکا در شرایطی نیست که ایران را تهدید کند

معاون عملیات سپاه پاسداران با بیان اینکه خط قرمز ما حفظ خطوط مرزی ماست گفت: اگر به مرزهای ما خدشه ای وارد شود قطعا دفاع خواهیم کرد و هیچ رودربایستی نداریم .

سردار نیلفروشان با بیان اینکه آمریکا در شرایطی نیست که ایران را تهدید کند تاکید کرد: با توجه شرایط موجود در منطقه آمریکا قادر به هیچ اقدام نظامی علیه ایران و محور مقاومت نیست. آمریکایی ها امروز در شرایطی نیستند که بتوانند جبهه جدیدی باز کنند و ورود ناو آمریکایی به خلیج فارس در تیررس ما هستند و ابتدایی ترین سلاح ما به آن می رسد و مساله خاصی نیست اگر از منطقه خارج شوند ما برنامه ریزی بعدی می کنیم.

هنوز انتقام حاج قاسم گرفته نشده است / انتقام قطعا در شان حاج قاسم خواهد بود

معاون عملیات سپاه پاسداران درباره انتقام خون شهید سلیمانی گفت: ما انتقام خون شهادت حاج قاسم سلیمانی را در شرایط مقتضی خواهیم گرفت و عجله ای نداریم و زدن عین الاسد انتقام حاج قاسم نبود مگر ما از قاتلین شهدای ترور گذشتیم که از قاتلین حاج قاسم بگذریم ، ما قطعا این انتقام را در شان حاج قاسم خواهیم گرفت .

وی با بیان اینکه روح شهدای دفاع مقدس در مقاومت تجلی یافته است گفت: ما از خون شهدا هرگز نمی گذریم و با گفتگو و مذاکره از خون شهدای گرانقدر را پیامال نمی کنیم.

تحرکات رژیم اشغالگر در خلیج فارس لحظه به لحظه رصد می شود

سردار نیلفروشان در ادامه افزود: قطعا ما بعنوان پاسداران انقلاب اسلامی در اشراف اطلاعاتی کامل تحرکات رژیم اشغالگر را در خلیج فارس لحظه به لحظه رصد و هر فعالیتی را نگاه و محاسبه می کنیم و کشورهایی که ارتباطشان را علنی کردند بیشتر رصد می شوند. کشورهایی که برای دشمنان اسلام آغوش باز کردند قطعا در ارتباطمان تاثیرخواهد گذاشت .

وی بیان داشت: در صورتی که رژیم صهیونیستی و کشورهایی که با وی توافقنامه ی سازش را امضا کردند اقدامی علیه ایران در منطقه انجام دهند سپاه انقلاب اسلامی آنان را مجازات خواهد کرد.

ما ملت امام حسینیم و تا آخرین نفس ایستاده ایم...

معاون عملیات سپاه در پایان با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب آمریکا پیوسته دنبال ضربه زدن به انقلاب اسلامی و مقاومت بوده است گفت : آمریکا انواع توطئه های داخلی و حصر اقتصادی و ترور انواع شخصیت ها و قائله های مختلفی از جمله اختلافات قومیتی را فعال کردند و با تمام قوا رژیم بعث را به سمت ما سرازیر کرد که نتیجه آن رشد همه جانبه سپاه و ارتش جمهوری اسلامی و همچنین محور مقاومت در شرایط بسیار سخت شد و ما یاد گرفتیم در تهدید فرصت بسازیم و در فشار روی پای خود بایستیم ، ما ملت امام حسینیم و تا آخرین نفس ایستاده ایم و تاریخ نشان داده از تمام بزنگاه ها با سربلندی عبور کردیم و روز به روز بزرگتر و قدرتمند تر می شویم و امروز شرایط ما خیلی بهتر از اوایل انقلاب است.

پربیننده ترین خبرها