اتحادیه اروپا خواستار تشکیل سریع دولت لبنان شد

اتحادیه اروپا خواستار تشکیل سریع دولت لبنان شد
دوشنبه 7 مهر 1399 - 15:42

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ارتباط با استعفای مامور تشکیل کابینه لبنان از ادامه مأموریتش بیانیه‌ای صادر کرد.

العالم - اروپا

در این بیانیه آمده است: اتحادیه اروپا با ناامیدی و نگرانی به استعفای «مصطفی ادیب»، نخست‌وزیر مکلف و شرایطی که به این تصمیم منتهی شد توجه دارد.

بورل افزود: رهبران لبنانی باید متحد شوند و برای تشکیل به موقع دولتی که قادر باشد نیازها و خواسته‌های مشروع مردم لبنان را برآورده کند و به رسیدگی به چالش‌های حاد و متعدد لبنان—به ویژه بحران‌های بشردوستانه، اجتماعی-اقتصادی و مالی، بحران همه‌گیری کرونا و بازسازی بیروت—متعهد باشد، تمام تلاش خود را به کار بگیرند. تشکیل سریع دولت همچنین برای دستیابی به توافق مورد نیاز با صندوق بین‌المللی پول ضروری است.

در پایان این بیانیه ادعا شده است: اتحادیه اروپا مجدداً حمایت شدید و مستمر خود را از لبنان و مردم آن در جهات ثبات، امنیت، تمامیت ارضی، حاکمیت و استقلال سیاسی این کشور بیان می‌کند.

ادیب که دهم شهریور مأمور به تشکیل کابینه جدید لبنان شده بود پنجم مهرماه انصراف خود را از این سمت اعلام کرد و عقب کشید.

روز چهارم اوت (۱۴ مرداد) انفجاری مهیب منطقه بندرگاه بیروت را ویران کرد؛ این انفجار بیش از ۱۹۰ کشته و ۶۵۰۰ مجروح به دنبال داشت. در پی این انفجار و بروز بحران سیاسی در لبنان «حسان دیاب»‌ نخست‌وزیر پیشین این کشور استعفا کرد و مصطفی ادیب با رأی پارلمان لبنان به عنوان مأمور تشکیل کابینه در این کشور انتخاب شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها