جریان حکمت عراق: بستن سفارت آمریکا در بغداد جدی است

جریان حکمت عراق: بستن سفارت آمریکا در بغداد جدی است
دوشنبه 7 مهر 1399 - 16:38

عضو برجسته «جریان حکمت ملی» (سید عمار حکیم) تاکید کرد که بستن سفارتخانه آمریکا در بغداد و پایان بخشیدن به فعالیت ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی واشنگتن در عراق جدی است.

العالم ـ عراق

فادی الشمری در توئیتی تصریح کرد که در وقت حاضر تلاش عراقی و بین‌المللی جدی وجود دارد تا مانع این تصمیم واشنگتن و به تعویق انداختن بستن سفارتخانه آمریکا شوند.

به گفته وی، دولتمردان عراق و جریان‌های سیاسی این کشور از جزییات این تصمیم اطلاع دارند و تماس‌ها و تلاش‌های جدی در این خصوص شروع شده است.

وی ادامه داد که نمایندگی‌های خارجی نیز به دولت عراق ابلاغ کرده‌اند که درصدد کاستن از حضور دیپلماتیک خود به پایین‌ترین سطح در بغداد هستند.

برخی منابع دولتی عراق اعلام کردند که در جریان دیدار اخیر روسای سه قوه عراق با رهبران سیاسی این کشور، «برهم صالح» رییس جمهوری پیام تهدیدآمیز وزیر امور خارجه آمریکا را به اطلاع آنها رسانده است.

طبق این ادعا، «مایک پمپئو» تهدید کرده است که در صورت متوقف نشدن حملات موشکی به سفارتخانه آمریکا، اقدام به بستن این سفارتخانه و انتقام‌گیری بی‌رحمانه از گروه‌های مقاومت اسلامی عراق می‌کند.

این تهدید منتسب به وزیر امور خارجه آمریکا با واکنش تند برخی گروه‌های مقاومت مانند «کتائب حزب الله» و «عصائب اهل الحق» و «جنبش اسلامی النجبا» مواجه شده و آن را دلیل کاری بودن حملات مقاومت به نظامیان و منافع آمریکا در عراق دانستند.

این گروه‌های مقاومت از آمریکا خواستند که به جای جیغ و دادهای بی‌خود به قانون پارلمان عراق احترام گذاشته و نیروهایش را از خاک کشور بیرون بکشد.

پربیننده ترین خبرها