عبدالله: اجاره نمی‌دهیم هیچ تهدیدی از داخل افغانستان متوجه کشور دیگری باشد

عبدالله: اجاره نمی‌دهیم هیچ تهدیدی از داخل افغانستان متوجه کشور دیگری باشد
سه شنبه 8 مهر 1399 - 11:29

رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان گفت: ما نمی‌‌خواهیم و اجازه نمی‌‌دهیم هیچ‌ هراس افکنی در کشور ما حضور داشته باشد و اجازه نمی‌‌دهیم هیچ گروه و شبکۀ تهدیدی برای ملت دیگری باشد.

العالم - جهان اسلام

«عبدالله عبدالله» رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان در نشست موسسه مطالعات استراتژیک اسلام‌آباد گفت: در دوازدهم ماه جاری در دوحه نخستین نشست مذاکرات صلح را افتتاح کردم. همین اکنون تیم مذاکره کنندۀ ما در دوحه دور یک میز قراردارند و دربارۀ راه‌ها‌یی پایان بخشیدن به جنگ از راه‌‌های مسالمت‌‌آمیز و توافق سیاسی در افغانستان بحث و مذاکره می‌‌کنند.

وی افزود: اکنون فرصت آن رسیده‌‌است تا از شعارها و بیانه‌‌های کهنه و تکراری و تئوری‌های توطئه که ما را عقب به نگه‌‌داشته‌‌اند، عبور کنیم و فصل تازۀ را، رقم بزنیم.

عبدالله خاطرنشان کرد: وضعیت موجود به نفع ما نیست. ما به‌ روی‌کردهای تازۀ نیاز داریم. مردم ما این‌ را از ما توقع دارند و می‌‌خواهند.

وی با تاکید بر اینکه امروز بیش‌ از هر زمانی نیازمندیم به منطقۀ خود به‌عنوان یک منطقۀ واحد ببینیم، تصریح کرد: ما نمی‌‌خواهیم و اجازه نمی‌‌دهیم هیچ‌ هراس افکنی در کشور ما حضور داشته باشد و اجازه نمی‌‌دهیم هیچ گروه و شبکۀ تهدیدی برای ملت دیگری باشد.

رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان ادامه داد: مذاکرت صلح کنونی زمینۀ مناسب و امیدوارهایی را فراهم کرده‌‌است تا با جنگ خداحافظی کنیم و با استفاده از صبر، گفت‌‌وگو و گذشت به این توافق برسیم که کشور خود را متحدسازیم.

عبدالله همچنین دربارۀ روند صلح افغانستان گفت: فرصت‌‌های تازۀ برای همکاری فراهم گریده‌‌اند. دو کشور بیش‌‌تر از هرزمانی به همکاری مشترک و تعامل بیش‌‌تر برای همز‌یستی مسالمت‌‌آمیز و مرفه نیاز دارند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها