مردی که تن به سازش نداد!

مردی که تن به سازش نداد!
چهارشنبه 9 مهر 1399 - 13:37

کاربران در شبکه‌های اجتماعی و فرهیختگان عرب از مواضع شریف امیر متوفی کویت، به‌ ویژه درباره مسائل مربوط به قضیه فلسطین و نیز مخالفتش با عادی‌سازس با رژیم صهیونیستی تمجید کردند.

العالم- داغ‌های مجازی

به گزارش العالم، "شیخ صباح احمد جابر الصباح" امیر کویت عصر دیروز در سن 91 سالگی درگذشت؛ او از مدتی پیش به دلیل بیماری و وخامت حال تحت درمان بود و برای معالجه به آمریکا سفر کرده بود.

"مرید البرغوثی" شاعر فلسطینی در حساب کاربری‌اش در توییتر نوشت: "امیر کویت درگذشت در حالی‌که به مواضع ملی و نیز حقوق فلسطینیان پایبند ماند و دستانش را به خاطر صهیونیست‌ها آلوده نکرد."

"اسامه الاشقر" نویسنده فلسطینی نیز نوشت: "در کارنامه افتخاراتت، چیزی جز ایستادن در مقابل عادی‌سازی، حمایت از مردن فلسطین و دفاع از اقدامات خیرخواهانه و نیز علاقه‌ات به صله ارحام و رعایت حسن همجواری با کشورها نبود، و این برای شما کافی‌ست."

"ادهم ابوسلیمه" پژوهشگر فلسطینی نیز در توییتی نوشته است، شیخ صباح الاحمد الصباح در حالی درگذشت که به اقدام کثیف عادی‌سازی با رژیم اسرائیل دست نزد.

برخی کاربران در شبکه‌های اجتماعی از احتمال نقش‌افرینی اسرائیل و آمریکا در قضیه وفات امیر کویت سخن گفته‌اند؛ چرا که او عادی‌سازی با صهیونیست‌ها را ردّ کرد.

"امیر ال طعمه" نوشت: "بعید نیست که شیخ صباح الصباح را اسرائیل کشت؛ چرا که کویت تقریبا تنها کشور در منطقه خلیج( فارس) است که عادی‌سازی را رد کرده."

"حسن الستری" نیز از مواضع امیر متوفی کویت، که با عادی‌سازی با رژیم اشغالگر و فروش قدس اشغالی مخالفت کرد، تمجید کرده است.

پربیننده ترین خبرها