رشد احساسات جدایی‌طلبانه در آمریکا پس از اولین مناظره انتخاباتی/ واکنش جالب کاربران آمریکایی فضای مجازی به مناظره جنجالی

رشد احساسات جدایی‌طلبانه در آمریکا پس از اولین مناظره انتخاباتی/ واکنش جالب کاربران آمریکایی فضای مجازی به مناظره جنجالی
چهارشنبه 9 مهر 1399 - 20:13

نتایج یک نظرسنجی دانشگاهی نشان داد که بیش از ۴۰ درصد مردم آمریکا از هواداران حزب های دموکرات و جمهوری‌خواه از جدایی ایالت هایشان از آمریکا در صورت شکست نامزدشان در انتخابات ۲۰۲۰ حمایت می‌کنند.

العالم ـ آمریکا

این نظرسنجی را دانشگاه «هوفسترا»ی نیویورک در پی مناظره سه‌شنبه شب جو بایدن و دونالد ترامپ نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ انجام داد، که با حاشیه ها و جنجال های زیادی همراه بود.

نخستین مناظره انتخاباتی نامزدهای جمهوریخواه و دموکرات، ساعت ۴:۳۰ بامداد امروز (چهارشنبه) به وقت تهران آغاز و پس از ۹۰ دقیقه پایان یافت. پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سوم نوامبر ۲۰۲۰ (برابر با ۱۳ آبان ۹۹) برگزار می شود.

در همین حال کاربران فضای مجازی پس از پخش مناظره دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۲۰۲۰، به حواشی ایجاد شده در آن پرداختند و اغلب، مطالب انتقادی خود را به سمت رفتار نامناسب ترامپ روانه کردند. ناتوانی مجری در کنترل نامزدها و تلاش آنان در قطع کلام رقیب، باعث شد تا برخی از کاربران فضای مجازی در مطالبی، از این وضع انتقاد کرده و به زبان طنز از آن ابراز ناخرسندی کنند.

تارنمای چپ‌گرای آمریکایی بازفید با انتشار چند توئیت در این زمینه، از قول یکی از کاربران توییتر نوشت: استرس این مناظره کافی است تا من را در سی و پنج سالگی از پا در بیاورد.

پیتر سادرمن نویسنده آمریکایی تارنمای ریزن (Reason.com) نیز نوشت: خوبی این مناظر این است که در پایان آن ۹۰ دقیقه به مرگ نزدیک‌تر می‌شوم. تنش حاکم بر نخستین مناظره انتخابات ریاست جمهوری ۱۳ آبان آمریکا موجب شد تا بسیاری از بینندگان آن دچار احساس درماندگی و فشار عصبی شده و نارضایتی خود را در فضای مجازی مطرح کنند.

در پایان این مناظره جنجالی و طاقت‌فرسا (البته برای بینندگان)، سی ان ان خبر داد که ترامپ ۳۹ دقیقه و ۶ ثانیه و بایدن ۳۷ دقیقه و ۵۶ ثانیه صحبت کرده اند.

حساب توییتری یکی از گروه‌های هوادار ترامپ نیز خبر داد که کریس والاس ۷۶ بار سخنان ترامپ را قطع کرد؛ در حالی که تنها ۱۵ بار به میان سخنان بایدن پرید. تارنمای لیبرال دیلی بیست در مقاله‌ای نوشت که گرچه بایدن برنده نخستین مناظره بود، اما بازنده آن قطعاً مردم آمریکا بودند.

نکته قابل توجهی که در این مناظره وجود داشت، این بود که ترامپ همواره سخنان بایدن را قطع می‌کرد و در نهایت، او مجبور به واکنش شدید شد و از لفظ ساکت شو خطاب به ترامپ استفاده کرد.

هیلاری کلینتون رقیب ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ درواکنش به نخستین مناظره ترامپ- بایدن نامزدهای حزب های جمهوری‌خواه و دموکرات برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، گفت: کاش درجریان آن مناظره ها به ترامپ گفته بودم خفه شو!

بایدن در پست اینستاگرامی پس از مناظره با ترامپ نوشت: امشب چه شد؟ دونالد ترامپ نژادپرستی و برتری نژادی سفیدان را محکوم نکرد. او با دروغگویی نپذیرفت که باعث مرگ صدها هزار نفر در اثر ابتلا به کرونا در آمریکا شده است.

نائومی، دختر بیست و شش ساله جو بایدن، ترامپ را بدترین رئیس جمهوری تاریخ آمریکا نامید.

تارنمای آتلانتیک در باره این مناظره نوشت: پنج دقیقه پس از آن که مجری مناظره، برنامه را آغاز کرد، مشخص شد که راهبرد ترامپ همانند همیشه مبتنی بر ایجاد اختلال در صحبت ها، فریاد زدن، توهین کردن و بر هم زدن جلسه است و روزنامه گاردین، آن را "نمایشی گند" توصیف کرد که ترامپ با یاوه و دروغگویی و توهین، در آن موجب تحقیر ملی آمریکا شد.

پیشتازی بایدن در برابر ترامپ

تارنمای اکسیوس امروز (چهارشنبه) در خصوص انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نوشت: نتایج دو نظرسنجی در هفته جاری، پیشتازی بایدن نامزد دموکرات ها را در مقایسه با ترامپ رئیس جمهوری کنونی آمریکا در ایالت مهم پنسیلوانیا نشان می‌دهد.

نظرسنجی واشنگتن پست و ای بی سی نیوز در بازه زمانی ۲۱ تا ۲۶ سپتامبر (۳۱ شهریور تا پنج تیر) نشان داده است که بایدن از حمایت ۵۴ درصدی رأی دهندگان واجد شرایط در پنسیلوانیا برخوردار است؛ در حالی که میزان حمایت از ترامپ ۴۴ درصد است.

نتایج نظرسنجی مشترک روزنامه نیویورک تایمز و «کالج سیِینا» در نیویورک نیز حکایت داشته که ۴۹ درصد رأی دهندگان این ایالت به بایدن رأی می دهند؛ در حالی که تنها ۴۰ درصد رأی دهندگان این ایالت به ترامپ علاقه مند هستند.

پربیننده ترین خبرها