آمریکا ناتوان تر از آن است که بتواند به الحشد الشعبی ضربه بزند

آمریکا ناتوان تر از آن است که بتواند به الحشد الشعبی ضربه بزند
چهارشنبه 9 مهر 1399 - 21:06

از روز اول شروع تظاهرات مردم عراق برای مطالبه عدالت و مبارزه با فساد و مفسدین ، آمریکا از طریق باندهای جوکری و جاسوس ها و عناصر خود در سازمان های غیردولتی که در عراق آموزش دیده اند ، به دنبال سوء استفاده از تظاهرات مردمی و تلاش برای خارج کردن تظاهرات از مسیر خود بود.

العالمدرگوشی

آمریکا این کار را با تهیه شعارهایی انجام داد که نه تنها با اهداف تظاهرات همخوانی نداشت، بلکه علیه ارزش ها ، عادات و اصول دینی و ملی عراقی ها بود.

مزدوران آمریکا شامل گروه هایی از جوانان و افراد خاص که تحقیقات بعدا نشان داد از کسانی بودند که بر اساس طرح های به اصطلاح سازمان های جامعه مدنی فعالیت می کردند ، به داخل تظاهرکنندگان عراقی نفوذ کرده و شعارهایی علیه مناسک حسینی و مرجعیت دینی سردادند و رفتارهای ناپسند و غیراخلاقی در میدان های اعتراض و تظاهرات از خود نشان دادند، درحالیکه اکثر تظاهرکنندگان با این رفتارها مخالف بودند.

هدف سازمان های جامعه مدنی یاد شده که از سوی سفارت آمریکا تاسیس یا حمایت مالی شدند و تعدادشان بیش از دو هزار سازمان بود، نابودی ارزش های اخلاقی ، خانوادگی و دینی درعراق بود.

برای آمریکا دشوار بود که بتواند به ارزش های دینی و شخصیت های ملی عراق ضربه بزند، بدون اینکه به نابود کردن شخصیت عراقی ها اقدام کند تا پس از آن بتواند به این ارزش ها توهین کند.

سازمان های جامعه مدنی آمریکایی که در عراق گسترش یافتند، نه دین و نه اخلاق و نه تاریخ و نه چهره های ملی را به رسمیت نمی شناختند، از این روز شاهد تعرض های بی سابقه عراقی ها به دین بودیم ، که نمونه آن ، اهانت و حمله به مرجعیت دینی ، مناسک حسینی و موکب ها بود.

این تعرض به چهره های ملی در حمله به مقرهای الحشد الشعبی و کشتن قهرمانان و کودکان و آویزان کردن آن ها به روی تیرهای برق و به آتش کشیدن مرقدها و مقبره های چهره های برجسته عراقی و حمله شبانه به خیمه های آن ها و نوشیدن شراب در شب ها و انجام اقدامات غیراخلاقی به چشم می خورد و این درحالی بود که آن ها به کارهای زشت خود افتخار می کردند و آن ها را در شبکه های اجتماعی منتشر می کردند.

با وجود اینکه ، این فتنه شدید بود ، اما معترضان واقعی که برای اعمال فشار بر دولت به منظور مبارزه با فساد و بازخواست فاسدان به خیابان ها آمده بودند، با کاستن از دامنه تظاهرات، عرصه را بر عناصر نفوذی تنگ کردند و از مناطقی که باندهای جوکری حضور داشتند، خارج شدند تا این گروه ها از تظاهرکنندگان واقعی تمییز داده شوند و فرصت از آن ها گرفته شود.

آمریکا که می دید فتنه اش با هوشیاری عراقی ها ناکام مانده و نقاب از چهره مزدورانش برداشته شده، به مرحله ای خشن تر وارد شد، که اگر وارد ان نمی شد، مرحله اولش با پیروزی همراه نمی شد.

آمریکا به گروه های مسلح تحت فرمان خود دستور فتنه گری در جامعه عراق را داد و از آن ها خواست با انجام عملیات ترور و آدم ربایی علیه اشخاص معین، و شلیک راکت و خمپاره به سمت مراکز مشخص، جنگ روانی را به راه بیاندازند و دراین راه از شبکه های تلویزیونی معروف در داخل عراق مانند "الشرقیه" و "دجله" و شبکه آمریکایی "الحره "، شبکه های سعودی "العربیه "و"الحدث " و شبکه اماراتی "اسکای نیوز" در خارج کمک گرفت.

هدف اصلی آمریکا از این طرح، هدف قرار دادن بزرگ ترین مظهر قدرت عراق بود که عراق ، وحدت ، حاکمیت ، مقدسات ، استقلال و کرامت این کشور را حفظ کرد و آن چیزی جز الحشد الشعبی نبود که همچنان طرح های امریکا ، اسرائیل و سعودی ها علیه عراق و عراقی ها را زیر نظر دارد و خنثی می کند.

آمریکا که در کاستن محبوبیت الحشد الشعبی و اعتماد مطلق عراقی ها ناکام ماند، در روزهای گذشته به اقداماتی روی آورده است که نمی توان گفت چقدر نومید کننده و خفت بار است. آمریکا شروع به تهدیداتی از جمله بستن سفارت خود در عراق و مسئول دانستن عراقی ها به خاطر این اقدام درصورت متوقف نشدن حملات علیه این سفارت کرده است.

مشخص است که طرف یا طرف هایی که سفارت آمریکا را هدف قرار می دهند، هنوز از تعداد زیاد رادارهای آمریکایی و نیز جاسوس های وابسته به این کشور درعراق اطلاع ندارند.

این حملات تاکنون به زخمی شدن حتی یک دیپلمات یا نظامی آمریکایی منجر نشده است و هنوز مشخص نیست که چرا این راکت ها به زمین های خالی اصابت می کند اما وقتی که مناطقی بجز سفارت آمریکا هدف قرار می گیرد، خمپاره ها منازل عراقی ها را به طور مستقیم هدف قرار می دهد، همان طور که در جنایت الرضوانیه اتفاق افتاد که طی آن سه کودک و دو زن هنگام اصابت راکت به منزلشان قربانی شدند.

مساله قابل ملاحظه وعجیب این است که طرفی که جنایت وحشتناک الرضوانیه را مرتکب شد، با صدور بیانیه ای مسئولیت این حمله را برعهده گرفت و به اشغالگران آمریکایی درباره حملات بیشتر هشدار داد.

آیا با وجود صدور این بیانیه ، شکی درباره عامل جنایت الرضوانیه باقی می ماند؟!

آیا این بیانیه تاکید بر این ندارد که فرد مشکوک می گوید که "بیایید و مرا دستگیر کنید" آمریکا و باندهای مسلح وابسته به آن درعراق در وضعیتی نامطلوبی هستند.

به منظور بستن راه به روی سفارت آمریکا و جاسوس ها وباندهای مسلح و نیز رسانه های بعثی ، آمریکایی، اسرائیلی و سعودی، گردان های حزب الله عراق بلافاصله با صدور بیانیه ای، خواهان تشکیل کمیته ای مشترک با مشارکت الحشد الشعبی و وزارت کشور با هدف تحقیق درباره حمله الرضوانیه شد.

در این بیانیه تاکید شد که در این اقدام جنایتکارانه، جای پای سازمان جاسوسی آمریکا به چشم می خورد و دلایل علمی بسیاری برای آن وجود دارد.

درعین حال، نوری المالکی رئیس ائتلاف دولت قانون در عراق گفت که همه گروه های سیاسی ملی و نیروهای الحشد الشعبی و همه گروه ها، حملات به مراکز رسمی را محکوم می کنند و حمله الرضوانیه نشان می دهد که دشمنان عراق به اقدامات خرابکارانه خود ادامه می دهند.

المالکی از دولت عراق خواست که جانیان را تعقیب کند و آن ها را تحویل دستگاه قضایی دهد.

"اکرم الکعبی " دبیر کل جنبش النجبای عراق نیز گفت: واضح است که این آمریکا است که به مزدوران خود از جمله گروه هایی که آن ها را آموزش داده و تجهیز کرده ، دستور داده تا خانه های اهالی بغداد را تخریب کند.

ائتلاف الفتح به رهبری هادی العامری نیز تاکید کرده است که تروریسم و هسته ها و باندهای وابسته به آن ، تهدیدی مستقیم برای صلح و امنیت و ثبات ملی به شمار می رود و آن ها تلاش می کنند با اجرای این عملیات ، اوضاع را برهم زنند و فتنه انگیزی کنند و گروه های ملی مبارز را متهم کنند.

وی از دولت و سرویس های امنیتی خواست که برای افشای عاملان این جنایت فجیع به طور جدی تلاش کند و به تروریست ها وجنایتکاران اجازه ندهد که امنیت عراق و مردم را به خطر بیاندازند.

عراقی ها به کسی نیاز ندارند که به آن ها آدرس شبه نظامیان مسلح و سلاح ها را بدهد، زیرا آن ها به خوبی می دانند که مرکز تجمع شبه نظامیان مسلح و سلاح ها وجاسوس ها در سفارت آمریکاست که اشغالگران به مسافت بیش از ده کیلومتر مربع در خاک عراق بنا کرده است و هزاران نظامی آمریکایی در آن جا مستقر هستند و انبارهای سلاح های بسیار و فرودگاه نظامی در آن ها مستقر است و در آن جا بر عملیات کشتن قهرمانان الحشد الشعبی در عراق و در مرزهای سوریه نظارت می شود و جنایت ترور قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس نیز در آنجا برنامه ریزی و اجرا شد.

همچنین این سفارت آمریکا در عراق است که پس از انتقال بیش از 8 هزار نفر از عناصر داعش به در اردوگاه الرکبان واقع در مرزهای اردن و سوریه ، پس از شکست دادن آن ها در نبرد الباغوز سوریه، برنامه ریزی می کند، و این کار را با هدف احیای دوباره داعش در این منطقه محاصره شده در غرب عراق و شرق سوریه انجام می دهد و این کار با نظارت بیش از 400 کارشناس و مشاور آمریکایی وانگلیسی صورت می گیرد که به پایگاه التنف نزدیک اردوگاه الرکبان منتقل شده اند.

پربیننده ترین خبرها