فتوای مجمع فقه اسلامی سودان درباره غیرمجاز بودن عادی سازی روابط با اسرائیل

فتوای مجمع فقه اسلامی سودان درباره غیرمجاز بودن عادی سازی روابط با اسرائیل
چهارشنبه 9 مهر 1399 - 21:38

مجمع فقه اسلامی در سودان به فهرست جریان مخالفت با رویکردهای دولتی در مسیر عادی سازی روابط با اسرائیل پیوست.

العالم - آفریقا

مجمع فقه اسلامی سودان با انتشار توضیحی کوتاه در فیس بوک، نوشت این مرکز با اتفاق نظر اعضای خود ، فتوایی درباره غیرمجاز بودن عادی سازی روابط با اسرائیل در همه زمینه ها صادر کرد.

این مرکز از ارائه توضیحات بیشتر دراین زمینه خودداری کرد.

مجمع فقه اسلامی سودان، یک نهاد دولتی متشکل از برخی از علمای مسلمان از همه مذاهب است که از سوی نخست وزیر انتخاب می شوند.

این مرکز می تواند بنا به درخواست دولت یا موسسات یا افراد فتواهایی را درخصوص موضوعات کلی صادر کند.

"عبدالرفتاح البرهان" رئیس شورای انتقالی سودان، از فوریه گذشته و پس از دیدار با بنیامین نتنیاهو نخست وزیر اسرائیل برای انجام اقداماتی در مسیر عادی سازی روابط با اسرائیل تلاش می کند.

این درحالیست که دولت مدنی به ریاست "عبدالله حمدوک" مخالف این امر بوده و با مخالفت تقریبا کامل ائتلاف حاکم آزادی و تغییر مواجه است.

در همین ارتباط ، سه حزب سودانی شامل حزب "الامه" به رهبری "مبارک الفاضل" و جنبش آزادیبخش سودان و جبهه "الشرق "با برگزاری نشستی خبری ، حمایت خود را از عادی سازی روابط با اسرائیل و موافقت با پیشنهاد آمریکا مبنی بر برداشته شدن نام سودان از فهرست کشورهای حامی تروریسم و بخشش بدهی سودان در باشگاه پاریس با حمایت آمریکا و نیز کمک های مالی ، سرمایه گذاری و انسانی اعلام کردند.

" ابوالقاسم امام "رئیس جنبش آزادیبخش سودان گفت که از دست دادن این پیشنهاد آمریکا به معنای ادامه ماندن سودان در انزوای بین المللی ، سیاسی و اقتصادی است و از شورای امنیت و دفاعی خواست که با برگزاری نشست فوق العاده مجوز موافقت با این پیشنهاد گرفته شود.

پربیننده ترین خبرها