دیدار وزیر دفاع آمریکا با رئیس‌جمهور تونس

دیدار وزیر دفاع آمریکا با رئیس‌جمهور تونس
پنج‌شنبه 10 مهر 1399 - 12:35

وزیر دفاع آمریکا در سفری به تونس با رئیس‌جمهور این کشور دیدار و درباره تحولات منطقه به ویژه لیبی گفت‌وگو کرد.

العالم - تونس

«مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه (دیروز) در دیدار با «قیس سعید» رئیس‌جمهور تونس، تحولات منطقه و لیبی را بررسی کرد.

اسپر در این دیدار بر آمادگی آمریکا برای کمک به دستیابی به راه‌حل مسالمت‌آمیز جهت پایان دادن به بحران لیبی تأکید کرد.

وزیر دفاع آمریکا در نخستین سفرش به آفریقا و منطقه روز چهارشنبه (دیروز) وارد تونس شد و قرار است پس از آن به الجزائر و مغرب به منظور بررسی مسائل مرتبط با مبارزه با تروریسم و بحران لیبی سفر کند.

به نوشته روزنامه «رأی‌الیوم»، اسپر در دیدار با رئیس‌جمهور تونس گفت که آمریکا آماده کمک برای دستیابی به راه‌حل مسالمت‌آمیز و پایان دادن به بحران لیبی و تحقق ثبات در منطقه است.

وی افزود که واشنگتن از موضع تونس برای دستیابی طرف‌های لیبیایی به راه‌حل سیاسی بدون دخالت خارجی در این کشور حمایت می‌کند.

رئیس‌جمهور تونس نیز تأکید کرد که این کشور آماده فراهم کردن تمامی تسهیلات جهت حصول راهکار سیاسی به منظور حفظ وحدت و ثبات لیبی است به خصوص اینکه تونس از جمله کشورهایی است که از بحران لیبی بیشترین خسارت را متحمل شده است.

اسپر همچنین روز چهارشنبه (دیروز) با وزیر دفاع تونس توافقنامه همکاری نظامی تحت عنوان «نقشه راه همکاری» به مدت ۱۰ سال آینده امضا کرد که شامل ارتقای سطح همکاری نیروهای مسلح تونس و توسعه توان آن جهت مقابله با تهدیدات و چالش‌های امنیتی است.

وزیر دفاع آمریکا همچنین از قبرستان محل دفن نظامیان آمریکا که در نبرد تونس در جریان جنگ جهانی دوم کشته شده‌اند، بازدید کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها