دمشق: آمریکا باید از سوریه خارج شود

دمشق: آمریکا باید از سوریه خارج شود
پنج‌شنبه 10 مهر 1399 - 14:05

معاون وزیر امور خارجه و مهاجران سوریه، تروریست‌ها و عربده جوهای مسلح شورشی در این کشور را ابزارهای ارزان قیمت آمریکا در این منطقه توصیف کرد و گفت: حمایت واشنگتن از این ابزارهای ارزان قیمت به زودی پایان می‌یابد و آمریکا باید از سوریه خارج شود.

العالم - سوریه

" فیصل المقداد " روز پنجشنبه در حاشیه گرامیداشت یکصدو پنجاهمین سالروز تولد " ماهاتما گاندی " که توسط سفارت هند در دمشق برگزار شد، در گفت و گو با روزنامه الوطن سوریه با اشاره به تحرکات اخیر آمریکایی‌ها برای توسعه سیاست‌های تهاجمی خود علیه مردم سوریه در ابعاد سیاسی و نظامی، افزود: تحرکات آمریکا برای توسعه سیاست‌های تهاجمی خود علیه مردم سوریه تعجب ندارد و کسانی که این فعالیت‌ها را انجام می‌دهند می‌دانند که حضور آن‌ها در سوریه ادامه نخواهد یافت و پشتیبانی آن‌ها از ابزارهای ارزان قیمتشان (تروریست‌ها) پایان می‌یابد.

وی تاکید کرد: سوریه کشوری یکپارچه خواهد بود که می‌تواند با برنامه آمریکایی ها که هدفش خدمت به "رژیم صهیونیستی "، تروریست‌ها و خشونت طلبان قاتل است مقابله کند و به دشمنان خود درس بدهد.

مقداد افزود: بنابراین بهتر است که آمریکایی‌ها بدون قید و شرط از سوریه خارج شوند و ما از همه افرادی که فریب واشنگتن را خورده‌اند و از ترکیه و سایر افراد می‌خواهیم که به تلاش ملی برای تقویت ثبات و قدرت سوریه و حل مشکلات که همه ما با آن روبرو هستیم، بپیوندند.

معاون وزیر امور خارجه و مهاجران سوریه در پاسخ به سوال دیگری درباره حضور نیروهای ترکیه در سوریه گفت: مدتها پیش ترکیه متعهد شده بود که جاده "‌ام فور " (M۴) را باز کند و ما می‌دانیم که انکارا دروغ می‌گوید و در این زمینه هیچ تعهدی را که به دوستان روس داده بود، انجام نخواهد داد.

وی افزود: بنابر این همانند آمریکا که باید از سرزمین‌های سوریه خارج شود، آن‌ها (نیروهای ترکیه) نیز باید عقب نشینی کنند.

بر اساس اعلام رسانه‌های سوریه نیروهای آمریکایی طی چند ماه گذشته هزاران کامیون حامل اسلحه و تجهیزات نظامی و لجستیکی را به منظور تقویت حضور غیرقانونی خود در منطقه " الجزیره " سوریه و سرقت نفت و ثروت داخلی این کشور که با کمک شبه نظامیان "قسد" و گروه‌های تروریستی سوریه در منطقه الجزیره انجام می‌شود را به الحسکه آورده‌اند.

نظامیان وابسته به ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا در ادامه سرقت نفت سوریه و محاصره مردم این کشور، در حال تقویت نیروهای خود در شرق سوریه هستند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها