ترامپ؛ ابتلا به کرونا یا "فوبیای مناظره"

ترامپ؛ ابتلا به کرونا یا
جمعه 11 مهر 1399 - 14:54

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در توییتی از ابتلای خود و همسرش ملانیا ترامپ، به کرونا خبر داد و نوشت که مدتی قبل "هاپ هیکس"، مشاور کاخ سفید به این بیماری مبتلا شده بود.

العالم - در گوشی

خبر ابتلای ترامپ به کرونا از دو حالت خارج نیست؛ یا حقیقت دارد یا دروغ است. چیزی که ما در این فرصت قصد داریم مورد بررسی قرار دهیم این است که خبرهایی که از دولت و تیم انتخاباتی ترامپ به بیرون درز می کند معمولا مبهم است و احتمال دروغ بودن آن، وجود دارد. لذا قصد داریم در اینجا فرضیه ها و پیشینه های این خبر را مورد بررسی قرار دهیم.

احتمال اینکه ترامپ و خانواده اش واقعا به کرونا مبتلا شده باشند، زیاد است. زیرا ترامپ هیچ گاه ویروس کرونا را جدی نگرفته است. اکنون ابتلای خودش به این بیماری، او را مجبور می کند که این ویروس را در کشورش جدی تر بگیرد و دست از تمسخر کسانی که از خطر زیاد این ویروس حرف می زنند، بردارد.

ترامپ شخصا از جمله کسانی بود که همیشه واقعیت کرونا و جدی بودن آن و شدت تأثیرش بر جامعه آمریکا را زیر سئوال می برد. کما اینکه از هواداران خود می خواست ماسک نزنند. همچنین ابتلای ترامپ به این بیماری، گواه و دلیل روشنی است بر اینکه چرا آمریکایی ها به خصوص دموکرات ها از شرکت در انتخابات از طریق صندوق آرا و حضور در محل رأی گیری واهمه دارند. همچنین به ترامپ هم نشان می دهد که چرا مردم انتخابات پستی را ترجیح می دهند آنهم در شرایطی که ترامپ از هواداران خود می خواهد به مراکز رأی گیری مراجعه کنند و پای صندوق حاضر شوند و برای جلوگیری از تقلب در مراکز رأی گیری بمانند. این در حالی است که آمریکا در صدر فهرست آمار ابتلای شهروندانش به ویروس در جهان قرار دارد.

احتمال دیگری هم هست که بسی جای تامل دارد؛ با توجه به اولین مناظره ترامپ با بایدن، و شدت انتقاداتی که به دلیل عملکرد ضعیف ترامپ در این مناظره، متوجه وی شد و تسلیم واضح و علنی او در مقابل بایدن، هیچ بعید نیست که خبر ابتلای وی به کرونا در واقع ترفندی از سوی مشاوران و تیم انتخاباتی وی باشد برای اینکه از رسوایی بعدی او در مقابل بایدن در مناظره بعدی – که قرار است در 15 اکتبر برگزار شود – جلوگیری کنند. آنها دریافته اند که ترامپ برای مناظره بعدی اصلا آماده نیست. از این گذشته تلاشی است برای جلب نظر و ترحم مردم وکسب چند رأی بیشتر که شاید بتواند در نتیجه انتخابات تأثیر بگذارد. مخصوصا الان که مردم متقاعد شده اند که بایدن در این مناظره بهتر از ترامپ ظاهر شد و ترامپ تنها کاری که کرد این بود که بدون ارائه پاسخ های قانع کننده فقط به رقیب حمله کرد. او حتی به سئوال های ناظر جلسه یعنی "کریس والاس" هم جواب نداد. دست پاچگی و استرس او در این مناظره باعث شد که از دادن هر گونه پاسخی به سئوال درباره ناتوانی دولتش در مقابله با ویروس کرونا طفره برود و طی نود دقیقه مناظره، - به گفته کارشناسان آمریکایی – فقط هرج و مرج به پا کرد.

به نظر می رسد که تیم انتخاباتی ترامپ او را متقاعد کرده اند که مناظره اش با بایدن، یک رسوایی تمام عیار بوده است و او اکنون فهمیده است که هزینه شرکت نکردن در مناظره از هزینه شرکت کردن در آن، کمتر است. لذا قرنطینه در حال حاضر بهترین کاری است که می تواند انجام دهد.

پربیننده ترین خبرها