تحریم ۸ مقام بلاروس از سوی آمریکا با ادعای تقلب انتخاباتی

تحریم ۸ مقام بلاروس از سوی آمریکا با ادعای تقلب انتخاباتی
شنبه 12 مهر 1399 - 07:53

آمریکا ۸ مقام بلاروس را با ادعای تقلب در انتخابات تحریم کرد.

العالم - اروپا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از رویترز، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد ۸ مقام بلاروس را با ادعای نقش آنها در «تقلب در انتخابات» و سرکوب معترضان به فهرست تحریمی خود اضافه کرده است.

استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، در بیانیه‌ای گفت: ایالات متحده و شرکای بین المللی یکپارچه و متحد کسانی که سال‌ها دموکراسی بلاروس را تضعیف کرده‌اند را هدف قرار می‌دهند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا، یوری کارایف، وزیر کشور بلاروس و معاون وی را مورد تحریم قرار داده است. این تحریم‌ها شامل توقیف اموال و ممنوعیت معامله شهروندان آمریکایی با آنها می‌شود.

اتحادیه اروپا نیز ۴۰ مقام از جمله وزیر کشور و رئیس کمیسیون انتخابات بلاروس را تحریم کرده است.

اتحادیه اروپا الکساندر لوکاشنکو را مورد تحریم قرار نداد تا زمینه دستیابی به توافقی برای حل بحران در بلاروس همچنان وجود داشته باشد.

در همین حال، دولت بلاروس در واکنش به تحریم‌های اتحادیه اروپا اعلام کرد که تحریم‌هایی علیه مقامات اروپایی اعمال کرده است. نام مقام‌های اروپایی اعلام نشده است.

بلاروس همچنین سفرای خود در لهستان و لیتوانی را برای مشاوره فراخواند و از این دو کشور خواست هیات های دیپلماتیک خود را در مینسک پایتخت بلاروس کاهش دهند.

الکساندر لوکاشنکو پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۹ اوت، با اعتراضات خیابانی دو ماهه‌ای روبرو بوده است. این اعتراضات بزرگترین چالش برای حکومت ۲۶ ساله او محسوب می‌شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها