اختصاصی العالم/

آیا لبنان وارد مذاکره مستقیم با رژیم اشغالگر می‌شود؟/ ادامه فشار آمریکایی ها بر بیروت

شنبه 12 مهر 1399 - 12:55

رئیس سابق هیئت مذاکره کننده لبنانی اعلام کرد که مذاکرات طرف لبنان با رژیم صهیونیستی درباره ترسیم مرزها، زیر یک سقف ولی به صورت غیرمستقیم و با واسطه هیئت سازمان ملل انجام خواهد شد.

العالم- لبنان

"عبدالرحمن شحیتلی" رئیس سابق هیئت مذاکره‌کننده لبنانی اعلام کرد، هدف اساسی رژیم اشغالگر از زمان ترک مذاکرات ترسیم مرزها با لبنان در سال 2013، عدم ورود به مذاکرات و به تاخیر انداختن آن به آینده دور بوده تا مانع از صادرات گاز لبنان شود.

شحیتلی در گفت‌وگو با العالم تصریح کرد: تمایل رژیم اشغالگر به آغاز مذاکرات در این برهه زمانی به نیات آن برای ترسیم مرزهای جعلی خود برمی‌گردد. در واقع، این رژیم امروز زمان را برای فشارهای آمریکا علیه لبنان مناسب دیده تا از این طریق، لبنان امتیازاتی به اسرائیل بدهد که این رژیم طی این سال‌ها نتوانسته آنها را به دست بیاورد.

وی بر پایبندی لبنان به قطعنامه سازمان ملل مصوب در سال 1024، که مرزهای جنوبی لبنان را با فلسطین ترسیم کرده، تأکید کرد.

شحیتلی با بیان اینکه این مذاکرات ماهیت نظامی دارد، تصریح کرد که مذاکرات با حضور طرفین لبنانی و اسرائیلی در یک سالن و به صورت غیرمستقیم و با واسطه هیئت سازمان ملل انجام خواهد شد.

"نبیه بری" رئیس پارلمان لبنان، پنجشنبه گذشته اعلام کرد آنچه درباره ترسیم مرزها با رژیم اسرائیل به آن دست یافتیم نوعی توافق بر سر چارچوب مذاکرات است.

رئیس مجلس لبنان اضافه کرد: آمریکا می‌داند که دولت لبنان و رژیم اسرائیل آماده‌اند تا مرزهای دریایی خود را بر اساس تجربه سه‌جانبه که از تفاهمات آوریل 1996 وجود داشته و هم اکنون تحت قطعنامه 1701است مشخص کنند.

پربیننده ترین خبرها