منزل دبیرکل حقوق بشر بحرین مورد حمله قرارگرفت

منزل دبیرکل حقوق بشر بحرین مورد حمله قرارگرفت
سه شنبه 30 فروردين 1390 - 05:03

منامه (العالم) ـ دبيرکل مرکز حقوق بشر بحرين گفت: مزدوران وابسته به سرويس هاي امنيتي بحرين صبح امروز (دوشنبه) به منزل وي و مادرش حمله ور شدند.

" نبیل رجب " درمصاحبه با شبکه خبری العالم ، اظهار داشت: مزدوران وابسته به سرویس های امنیتی بحرین در این حمله از گاز اشک آور استفاده کردند که مادر وی و کودکان موجود در منزل در نتیجه شلیک گاز اشک آور دچار حالت خفگی شده اند.

 

 وی تاکید کرد این گونه اقدامات تجاوزکارانه مزدوران رژیم آل خلیفه ، نه تنها مردم بحرین را از مطالبه حقوق مشروع خود بازنخواهد داشت ، بلکه بر عزم و اراده آنان برای تغییر روش مستبدانه رژیم حاکم خواهد افزود.

 

 دبیر کل مرکز حقوق بشر بحرین با اشاره به اینکه سازمان ها و موسسات این کشور به مراکز تحقیقاتی اطلاعاتی برای رژیم حاکم تبدیل شده است ، خاطرنشان کرد: همه کارکنانی که درتظاهرات شرکت کرده و یا از تظاهرات حمایت کرده اند ، مورد بازجویی قرار می گیرند، به طوری که بسیاری از آنان از کار اخراج شده اند یا حقوقشان قطع گردیده است.

 

 رجب از سازمان های بین المللی و اسلامی خواست که مسوولان رژیم آل خلیفه را برای توقف اقداماتی چون تخریب مساجد و حسینیه ها به ویژه تخریب مساجد تاریخی و قدیمی که قدمت برخی از آنان به زمان قبل از روی کار آمدن آل خلیفه برمی گردد، تحت فشار قرار دهند.

 

 وی تصریح کرد: تخریب مساجد به منزله هدف قرار دادن فرهنگ پیروان اهل بیت (علیهم السلام) و نقض آزادی عبادت و نقض آشکار حقوق بشر به شمار می رود.

 

 رجب اظهار داشت: رژیم حاکم در وارونه جلوه دادن واقعیت ها و تبدیل بحران فعلی به اختلاف طایفه ای ، شکست خواهد خورد و این گونه تلاش ها نخواهد توانست مردم را به سوی گرداب طایفه گری سوق دهد.

 

 وی از عربستان سعودی نیز خواست از دخالت در امور بحرین خودداری کند و نیروهایش را از این کشور خارج نماید.

پربیننده ترین خبرها