ترامپ تا چه زمانی در قرنطینه خواهد ماند؟

ترامپ تا چه زمانی در قرنطینه خواهد ماند؟
دوشنبه 14 مهر 1399 - 15:02

ابتلای دونالد ترامپ به کووید-19، انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا را تحت‌الشعاع خود قرار داده است.

العالم - آمریکا

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دوشنبه از راه رسید و یک هفته کاری جدید در آمریکا آغاز شد. با نگاه به ارقام زیر می‌توان به اهمیت ابتلای دونالد ترامپ به بیماری کووید-19 به خوبی پی برد.

روزهای باقیمانده تا انتخابات: 29
روزهای باقیمانده تا دومین مناظره دو نامزد: 8

داستان غالب: دونالد ترامپ پس از ابتلا به بیماری کووید-19، چند روز گذشته را در بیمارستان سپری کرد؛ موضوعی که بر انتخابات مبهم و گیج‌کننده پیش رو، یک لایه گیجکننده جدید نیز افزود. هیچ رئیس‌جمهوری در آمریکا در دور نخست حضور در کاخ سفید با چنین بحرانی در حوزه سلامت خود آن هم در آستانه انتخابات مواجه نشده است.

بستری شدن ترامپ در بیمارستان، انتخابات را درست در مسیری قرار داده است که جو بایدن، رقیب دموکرات او دوست دارد: رهبری نامتعادل ترامپ در بحبوحه همه‌گیری کرونا. حالا ترامپ که نتوانسته است استراتژی مناسبی برای پاسخ آمریکا به شیوع کووید-19 پیدا کند و خودش نیز همواره توصیه‌های بهداشتی کارشناسان دولتش را زیر پا گذاشته است، در کنار تعدادی از مقامات ارشد حزب جمهوری‌خواه به ویروس کرونا مبتلا شده است. حتی ملانیا ترامپ، بانوی اول آمریکا نیز به مبتلایان به کووید-19 پیوسته است و این وضع، خبر خوبی برای رئیس‌جمهور آمریکا به ارمغان ندارد.

حال پرسش مهم و سرنوشتساز این است: ترامپ چه مدت قرنطینه خواهد شد؟

هیچ چیز برای ترامپ مهمتر از یک بازگشتِ همراه با صحت و سلامتی به عرصه رقابت انتخاباتی نیست. اما در حال حاضر هیچکس نمی‌داند این اتفاق چه زمانی رخ خواهد داد.

در قالب بهترین سناریو، ممکن است ترامپ درست پیش از دومین مناظره انتخاباتی که برای 15 اکتبر (24 مهر) برنامه‌ریزی شده است، از قرنطینه رها شود. با استناد به داده‌های مرکز مقابله با بیماری‌های واگیردار آمریکا، مبتلایان به کووید-19 می‌توانند 10 روز پس از بروز نخستین علائم کرونا در صورتی که شرایطشان رو به بهبود باشد، با دیگران ملاقات کنند. ترامپ ممکن است امروز (دوشنبه) بیمارستان را ترک کند اما این به معنای بهبود قطعی شرایط او نیست.

حال باید دید در شرایطی که حتی پیش از ابتلای ترامپ به کووید-19 از هر 10 آمریکایی 7 نفر به گفته‌های او درباره این بیماری بی‌اعتماد بودند، این بحران جدید چه سرنوشتی را برای رئیس‌جمهور مغرور و 74 ساله آمریکا رقم می‌زند.

پربیننده ترین خبرها