وزیر دفاع ترکیه: ارمنستان مرتکب جنایت جنگی شده است

وزیر دفاع ترکیه: ارمنستان مرتکب جنایت جنگی شده است
دوشنبه 14 مهر 1399 - 16:10

وزیر دفاع ترکیه با بیان اینکه هدف گرفتن مناطق مسکونی جمهوری آذربایجان توسط ارمنستان به مثابه «جنایت جنگی» است، خواستار محاکمه عاملان این حملات شد.

العالم - ترکیه

«حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه امروز (دوشنبه) گفت اقدام نیروهای مسلح ارمنستان در هدف قرار دادن مناطق مسکونی جمهوری آذربایجان، ارتکاب «جنایت جنگی» است.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»،‌ آکار در این باره توضیح داد: «همه باید بدانند که ارمنستان در حال ارتکاب جنایت جنگی است... مسئولان ارمنی که غیرنظامیان بی‌گناه را هدف می‌گیرند، در مقابل مردم خود و همچنین وجدان بشری مورد محاکمه قرار می‌گیرند».

وی درباره دور جدید تنش‌های نظامی بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه مورد مناقشه «قره‌باغ کوهستانی» اظهار داشت: «ارمنستان باید از مناطقی که اشغال کرده عقب‌نشینی کند، به همکاری با تروریست‌ها پایان دهد و از شر مزدوران در منطقه خلاص شود».

وزیر دفاع ترکیه پیشتر نیز با درخواست از ارمنستان برای عقب کشیدن نیروهای خود از منطقه قره‌باغ کوهستانی، گفت آنکارا در تنش‌های این منطقه، در کنار آذربایجان ایستاده است.

شب گذشته «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور آذربایجان با اعلام خبر تسلط ارتش این کشور بر هفت روستا در نزدیکی منطقه قره‌باغ، گفت این مناقشه باید هم‌اکنون حل شود زیرا یک ۳۰ سال دیگر برای صبر کردن، فرصت ندارند.

دور جدید درگیری‌های مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه مورد مناقشه قره‌باغ از حدود نه روز پیش آغاز شد. جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف منطقه قره‌باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌ها برای حل مناقشه قره‌باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها