عربستان دومین جلسه محاکمه «نماینده جنبش حماس» را برگزار کرد

عربستان دومین جلسه محاکمه «نماینده جنبش حماس» را برگزار کرد
دوشنبه 14 مهر 1399 - 19:48

عربستان سعودی دومین جلسه دادگاه محمد خضری نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس و پسرش هانی امروز برگزار شد.

العالم - عربستان سعودی

دادگاه کیفری عربستان امروز دوشنبه دومین جلسه محاکمه محمد الخضری نماینده حماس در عربستان و پسرش هانی الخضری از اساتید سابق یکی از دانشگاه های عربستان را برگزار کرد.

حساب رسمی "معتقلی الرای" در توییتر نوشت: دادگاه یکشنبه گذشته جلسه محاکمه 6 بازداشت شده اردنی و فلسطینی به اتهام حمایت از مقاومت فلسطین برگزار کرد.

منابع آگاه نیز اظهار داشتند که 6 بازداشت شده تمام اتهاماتِ متعلق به حمایت مالی از گروهی که "تروریستی" شناخته شد و وابستگی به آن را به طور کامل رد کردند.

به گفته منابع؛ این دومین جلسه محاکمه 6 بازداشت شده است، چند روز پیش نیز نخستین جلسه محاکمه 4 بازداشت شده دیگر به همین اتهامات به تعویق افتاد. انتظار می رود که سومین جلسه در 4 نوامبر آتی برگزار شود.

با توجه به آنکه بازداشت شدگان بیش از 50 نفر هستند که عربستان آنها را پیش از یک سال و نیم بازداشت کرده است؛ انتظار می رود که جلسه ها برای هر 3 یا 4 نفر تا 13 اکتبر ادامه یابد.

خضر المشایخ رییس کمیته بازداشت شدگان اردنی در عربستان از سرگیری جلسات محاکمه بازداشت شدگان اردنی و فلسطینی در زندان های عربستان را تاکید کرد.

مصطفی نصرالله وکیل برخی از بازداشت شدگان فلسطینی و اردنی در عربستان تاکید کرد که دادستانی کل عربستان اتهاماتی از قبیل "وابستگی به یک سازمان تروریستی و حمایت مالی از آن" را به بازداشت شدگان وارد کرد.

وی توضیح داد که بازداشت شدگان شخصیت های فلسطینی رده بالا هستند و در راس آنها محمد الخضری است. او نماینده جنبش حماس در عربستان از سال 1992 به موجب یک توافق دو جانبه میان حماس و مقامات سعودی است.

گفتنی است، محمد خضری، نماینده جنبش حماس در عربستان و پسرش هانی در آوریل سال گذشته با اتهامات واهی توسط نیروهای امنیتی سعودی بازداشت شده‌اند، سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که همچنان آنها در معرض اهانت و نقض حقوق خود قرار دارند.

این سازمان در بیانیه‌ای تاکید کرد که دکتر خضری بدون هیچ اتهامی بازداشت شده و در سلول انفرادی محبوس است و هیچ ارتباطی با دنیای خارج ندارد و از لحظه بازداشت تاکنون به کلی از حقوق خود محروم بوده‌ و حتی وکیل برای وی تعیین نشده است.

وی 81 سال سن دارد و به دلیل بیماری و کهولت سن وضعیت بسیار ناگواری دارد.

عربستان به رغم درخواست‌های مکرر حماس و نهادهای بین‌المللی تاکنون حاضر به آزادی این رهبر حماس نشده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها