انتقادات فزاینده از ترامپ به دلیل برداشتن ماسک هنگام بازگشت به کاخ سفید

انتقادات فزاینده از ترامپ به دلیل برداشتن ماسک هنگام بازگشت به کاخ سفید
سه شنبه 15 مهر 1399 - 08:31

اقدام دونالد ترامپ در برداشتن ماسک هنگام بازگشت به کاخ سفید انتقادات گسترده‌ای را به همراه داشته است.

العالم - آمریکا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از رویترز، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه و پس از بازگشت به کاخ سفید از بیمارستان با موج جدیدی از انتقادات روبرو شد. او هنگام بازگشت به کاخ سفید ماسکش را برداشت و از آمریکایی‌ها خواست از ویروسی که بیش از 209 هزار نفر را در این کشور از پای درآورده و خودش را به بیمارستان فرستاده هراس نداشته باشند.

او در اقدامی که بیشتر برای دوربین‌های تلویزیونی طراحی شده بود، پس از خروج از بالگرد ماسکش را برداشت. ترامپ پس از بازگشت از بیمارستان در پیامی ویدئویی گفت: «نگذارید (ویروس) شما را مقهور کند. نگرانش نباشید. من بهتر هستم و شاید مصون شده باشم ؛ نمی‌دانم. بیرون بیایید و مراقب باشید.»

اما تصمیم وی برای برداشتن ماسک و اصرارش بر اینکه آمریکایی‌ها نباید از ویروس کرونا هراس داشته باشند، بسیاری از پزشکان را شگفت‌زده و نگران کرده است. ویلیام شفنر، پروفسور بیماری‌های واگیردار در دانشگاه واندربیلت در این خصوص گفت: «وقتی او گفت نباید از کووید بترسیم، به شدت متعجب شدم. این بیماری روزانه حدود 1000 نفر را می‌کشد، اقتصاد را فلج کرده و مردم را از کارشان دور کرده است. باید به این ویروس احترام گذاشت و از آن ترسید.»

دموکرات‌ها نیز از فرصت به وجود آمده برای انتقاد از ترامپ استفاده کردند. کریس کونس، سناتور دموکرات در توییتی نوشت: «این یک ناکامی تراژیک در رهبری است.»

جو بایدن نیز با انتشار توییتی که تصاویری از خودش با ماسک و ترامپ را در حال برداشتن ماسک نشان می‌داد نوشت: «ماسک مهم است. جلوی مرگ را می‌گیرد.»

پربیننده ترین خبرها