خبرنگار العالم در عراق گزارش داد؛

استقبال هزاران هیات خدماتی از کاروان‌های زوار حسینی در آستانه اربعین

استقبال هزاران هیات خدماتی از کاروان‌های زوار حسینی در آستانه اربعین
سه شنبه 15 مهر 1399 - 19:03

نوید بهروز خبرنگار العالم در عراق گزارش داد: هزاران هیات خدماتی از کاروان های زائران کربلای مقدس برای بزرگداشت اربعین امام حسین علیه السلام استقبال می کند

العالم - عراق

بهروز، خبرنگار العالم در عراق یادآور شد که مراسم اربعین امسال به دلیل شرایط کرونایی حاکم بر جهان محدود به زوار عراقی شده است اما بسیاری از موکب ها برای خدمات رسانی به زوار برپاشده اند.

وی یادآور شد: راه پیمایی عظیم عاشقان امام حسین همچنان ادامه دارد، روز اربعین هزاران عاشق اهل بیت برای ادای مراسم اربعین به قبله عشاق یعنی مرقد امام حسین می آیند، این زائران از استانهای جنوبی یعنی برخی از بصره می آیند که 500 کیلومتر با کربلا فاصله دارد برخی دیگر از زائران نیز از دیگر استانها مانند عماره، مثنی، ناصریه و استانهای مرکزی برای زیارت آمده اند.

خبرنگار العالم در ادامه گزارش خود گفت: بغداد نیز از دیروز راه پیمای پیاده روی را آغاز کرد و زائران طی دو یا سه روز به کربلا می رسند بغداد و کربلا صد کیلومتر با یکدیگر فاصله دارند. راه‌های پیاده روی تحت کنترل است و نیروهای امنیتی، الحشد الشعبی، ارتش، پلیس و نیروی های امنیتی با هواپیما و بالگرد این راه پیمایی میلیونی را در سراسر عراق پوشش می دهند، با توجه به اینکه برخی مناطق ملتهب و متشنج است نیاز به استقرار نیروهای امنیتی احساس می شود از این‌رو دولت عراق و الحشد العشبی با افزایش تلاش خود و بسیج نیروهای خود در صدد حفاظت از این راه پیمایی میلیونی هستند و تا این لحظه هیچ مشکل امنیتی به وجود نیامده است .

وی در خصوص کرونا نیز که سایه سنگین خود را بر همه امور زندگی انداخته گفت در عراق میانگین ابتلا امروز افزون بر 4200 نفر بوده است. موکب های حسینی و دولت عراق اقدامات استثنائی برای جلوگیری از شیوع بیماری در میان زائران انجام داده اند و برخی موکب ها ماسک و دستکش توزیع می کنند، علیرغم این چالش بزرگ، محبت عشاق اهل بیت بسیار عمیق است.

وی تصریح کرد: در دهم محرم و عاشورای حسینی مقامات پزشکی اعلام کردند برگزاری مراسم موجب افزایش ابتلا به این بیماری نشده است؛ این زیارت میلیونی ادامه دارد و زائران پنج شنبه پس از نماز شهر کربلا را ترک می کنند و تجمع خاصی وجود ندارد .

پربیننده ترین خبرها