ائتلاف سائرون : آمریکا در ناآرامی های کربلا نقش دارد

ائتلاف سائرون : آمریکا در ناآرامی های کربلا نقش دارد
چهارشنبه 16 مهر 1399 - 17:21

نماینده فراکسیون پارلمانی ائتلاف سائرون در مجلس عراق ، آمریکا را به دست داشتن در برهم زدن اوضاع در کربلای معلی و ایجاد ناآرامی در میان زائران حسینی در این شهر متهم کرد.

العالم - عراق

"محمود الزجراوی" روز چهارشنبه در گفتگو با پایگاه عراقی "المعلومه "گفت : آمریکا از گروه های غیرقانونی که خود را به اصطلاح انقلابیون اکتبر می نامند ، حمایت می کند.

این نماینده عراقی افزود: هدف این افراد آشکار بوده و چیزی جز ایجاد ناامنی و آشوب با هدف فراهم کردن زمینه بازگشت عناصر بعثی صدامی و داعشی نیست.

الزجراوی ادامه داد : عراق در معرض هدف قرار گرفتن از سوی خارجی هاست و آنچه دیروز در کربلا روی داد، مسئولیت آن با دولت فعلی است ، زیرا در برابر باندهایی که خود را اکتبری ها می نامند، سکوت اختیار کرده است.

روز گذشته ، گروهی از عناصر نفودی و خرابکار در قالب اعتراض های مردمی در جریان برگزاری مراسم اربعین حسینی در میدان «التربیة» کربلای معلا، به سمت «باب القبلة» حرکت کردند و قصد داشتند از طریق درهای خروجی، وارد حرم مطهر امام حسین (ع) شوند که با ممانعت نیروهای امنیتی عراق روبرو شدند. افراد نفوذی با پرتاب سنگ به سمت نیروهای محافظتی حرم تنش ایجاد کردند، اما نیروهای امنیتی اجازه ایجاد آشوب را به آنان ندادند و اوضاع به حالت طبیعی بازگشت و زائران توانستند در سایه اقدامات امنیتی مراسم مذهبی خود را همانند گذشته برگزار کنند.

پربیننده ترین خبرها