فراکسیون پارلمانی حزب‌الله: گفت‌و‌گوی مرزی لبنان، ارتباطی به صلح با اسرائیل ندارد

فراکسیون پارلمانی حزب‌الله: گفت‌و‌گوی مرزی لبنان، ارتباطی به صلح با اسرائیل ندارد
پنج‌شنبه 17 مهر 1399 - 20:37

فراکسیون پارلمانی وابسته به حزب‌الله لبنان، گفت و‌گوهای ترسیم مرزهای دریایی لبنان با فلسطین اشغالی را بی ارتباط با سازش عنوان کرد.

العالم- لبنان

فراکسیون «الوفاء للمقاومة» وابسته به حزب‌الله لبنان در پارلمان این کشور گفت که گفت‌و‌گوهای دولت لبنان با رژیم صهیونیستی برای ترسیم مرز دریایی، ارتباطی به سازش با این رژیم ندارد.

به نوشته اسپوتنیک، این فراکسیون در خلال نشست دوره‌ای خود تأکید کرد که بر خلاف سخنانی که در برخی رسانه‌ها و محافل گفته می‌شود، توافق بر سر چارچوب مذاکرات در خصوص مرزهای دریایی و باز گرداندن خاک لبنان هیچ ارتباطی به سازش و مصالحه با رژیم صهیونیستی و شباهتی به اقدامی که برخی کشورهای عربی انجام داده و یک روز هم در خط مقاومت علیه اسرائیل نبودند، ندارد.

با وجود اینکه لبنان و رژیم صهیونیستی همچنان در حالت جنگی قرار دارند، اما دو طرف برای آغاز گفت‌و‌گوها با وساطت دولت آمریکا برای ترسیم مرز دریایی توافق کرده‌اند.

«نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان در دهم مهر ماه اعلام کرد که توافقی بر سر چارچوب مذاکرات ترسیم مرزی میان لبنان و فلسطین اشغالی حاصل شده و رسیدن به این توافق حدود یک دهه طول کشیده است.

کل مساحت نفتی آب‌های منطقه‌‌ای لبنان حدود ۲۲ هزار کیلومتر مربع است و مساحتی که با رژیم صهیونیستی بر سر آن منازعه وجود دارد به ۸۵۴ کیلومتر مربع می‌رسد. این مساحت مورد منازعه به ۱۰ منطقه یا بلوک تقسیم شده که بلوک نفتی شماره ۹ یکی از آن است.

فارس

پربیننده ترین خبرها