صنعاء: آمریکا، عربستان، انگلیس و امارات محور شر و مصیبت هستند

صنعاء: آمریکا، عربستان، انگلیس و امارات محور شر و مصیبت هستند
شنبه 19 مهر 1399 - 12:18

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن، نشست چهارجانبه سفرای آمریکا، انگلیس، عربستان سعودی و امارات را در راستای فریب افکار عمومی و سرپوش نهادن بر جنایت‌های خود دانست.

العالم - یمن

«هشام شرف» وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن (مستقر در صنعاء) در بیانیه‌ای ادعاهای مطرح شده در نشست مجازی سفرای آمریکا، عربستان سعودی، انگلیس و امارات را رد کرد.

به نوشته سبأ نت، او گفت که این نشست که در ۳۰ سپتامبر برگزار شد، صرفا یک مانور رسانه‌ای و تلاشی برای فریب افکار عمومی جهانی بود تا اینگونه وانمود کنند که در راستای بازسازی یمن که به دست خودشان تخریب شده است، گام بر می‌دارند و می‌خواهند تمامی بلاهایی که در طول شش سال گذشته بر سر مردم آوردند را جبران کنند.

وزیر خارجه یمن سپس تأکید کرد که مسئولیت کامل نابودی اقتصاد یمن و تمامی درد و رنج‌های مردم بر گردن چهار کشور است. او از سفرای این کشورها خواست تا از کارشناسان نظامی و اقتصادی سفارتشان دلیل نابودی اقتصادی یمن را جویا شوند و بدانند که دلیل درد و رنج‌های مردم یمن چیست و چه تعداد غیر نظامی کشته و زخمی شده‌اند.

هشام شرف سپس با اشاره به حجم خرید و فروش سلاح میان کشورهای آمریکا، انگلیس با عربستان و امارات گفت که این چهار کشور محور شرارت و مصیبت در منطقه شبه جزیره عربستان و خلیج فارس هستند.

او تأکید کرد که سفرای این کشورها در نشست‌هایشان تلاش دارند فرار رو به جلو کنند و از پاسخ به اینکه حملات و محاصره چه زمانی پایان می‌یابد و عناصر خارجی یمن را ترک می‌کنند، طفره می‌روند.

وزیر خارجه یمن، عملیات پهپادی و موشکی ارتش و کمیته‌های مرکزی یمن را در راستای دفاع مشروع و حق نیروهای یمنی دانست.

سفارت آمریکا در یمن (مستقر در عدن) پنجشنبه هفته گذشته در بیانیه‌ای از نشست میان سفرای عربستان سعودی، امارات، انگلیس و کاردار سفارت آمریکا برای بررسی آخرین تحولات یمن به خصوص در بخش اقتصادی خبر داد و در خصوص فروپاشی اقتصاد یمن ابراز نگرانی کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها