هاروتونیان: اسرائیل با جمهوری آذربایجان همدست است

هاروتونیان: اسرائیل با جمهوری آذربایجان همدست است
يکشنبه 20 مهر 1399 - 14:47

رئیس حکومت منطقه تحت مناقشه قره‌باغ ادعا کرد، رژیم صهیونیستی در کشتار ارامنه با جمهوری آذربایجان همدست است.

العالم - آسیا

«آرائیک هاروتونیان» رئیس حکومت منطقه تحت مناقشه قره‌باغ روز یکشنبه ادعا کرد، تل‌آویو در نسل‌کشی ارامنه با جمهوری آذربایجان همدست است.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست»، هاروتونیان در مقاله‌ای نوشت، اسرائیل می‌داند که سلاح‌هایش توسط جمهوری‌اذربایجان بر علیه غیرنظامیان ارمنی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی همچنین اخیراً در نشستی خبری گفته است پهپاد‌های ساخت اسرائیل در حملاتی مورد استفاده قرار می‌گیرند که به هیچ عنوان جنبه دفاعی ندارند.

به گفته هاروتونیان اسرائیلی‌ها این مسئله را از زمان درگیری‌های سال ۲۰۱۶ میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان می‌دانسته‌اند زیرا «متخصصان اسرائیلی در واقع این پهپادها را هدایت می‌کردند».

هاروتونیان افزود: «اسرائیلی‌ها با اینکه قربانی نسل‌کشی هستند، در سیاست‌های نسل‌کشی [ارامنه] با جمهوری آذربایجان هم‌دست هستند».

علی‌رغم گذشت بیشتر از ۱۲ ساعت از اعلام آتش‌بس بشردوستانه بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان، برخی منابع همچنان از تداوم درگیری‌ها در منطقه مورد مناقشه «قره‌باغ کوهستانی» خبر می‌دهند.

درگیری‌های شدید نظامی در منطقه «قره‌باغ کوهستانی» از ۱۳ روز پیش (پنجم مهر) میان ارتش جمهوری آذربایجان و ارتش ارمنستان آغاز شده بود. منطقه قره‌باغ کوهستانی از منظر قواعد بین‌المللی بخشی از خاک جمهوری آذربایجان محسوب می‌شود اما در حال حاضر در این منطقه یک جمهوری‌ خودخوانده قدرت را در دست دارد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها